Travle netter, late dager og en PASTA-SOMMER-SALAT

Denne salaten kaller jeg for Hildes pastasalat. Den inneholder glutenfri Pasta, Hjertesalat, Sherrytomater, Gul paprika, Purreløk/vårløk, Fetaost og Cashewnøtter.

I oppskriften er det også med Rødløk, men den sløyfet jeg denne dagen. og det er med Kylling. Den serverte jeg for øvrig ved siden av.

Jeg synes Cashewnøtter og fetaost smaker veldig godt sammen i en pastasalat.  Dette er lettlaget sommermat, og med brød til metter det godt.

Det var min eldste sønn og samboer som holdt meg med selskap den dagen .Det var før de dro på langtur i bil og fikk havari på veien hjemover etter pinsen….

 

Jeg har hatt travle netter på jobb siste uken, og late dager følger alltid etter da…

Men innimellom har jeg hatt både folk og dyr rekende her…..:)

Det må bare være slik en stund til. Jeg holder meg hjemme, så får de som vil komme innom, på ettermiddagen, når det er morgen for meg …. Jeg teller ned på nattevaktene mine til ferien…..

 


Denne små, som var på besøk to dager, har fått i oppdrag av mormor å vanne blomster. Det var faktisk nødvendig en av dagene….

 

Samme begeret bruker han å drikke i. Og det begeret/koppen er virkelig blitt gjenbruk. Det hadde jeg med meg hjem fra New York for noen år siden. Vi-min datter og jeg- som var på ferie der , var på Broadway og så Mamma mia, og fikk servert drinker i slike….:)

Og denne skuten fikk hverfall stå i fred i noen dager. Også slike ting som er verdt å ta vare på når barnebarn kommer på besøk. Det er storebror som står for byggingen her. Han har blitt fem og da er det tid for slikt….

Og været. Har jeg et ambivalent forhold til. Godt å sove når det høljer ned, men selvsagt ønsker jeg meg også mer sol og varme etterhvert….

 

 

11 kommentarer
    1. Både salat og pasta er jeg glad i.. og selv om jeg tåler lite av nøtter så tåler jeg heldigvis Chashewnøtter..:))
      Kjedelig å få havari..håper det gikk ganske greit da…Koselige bilder av “gartneren”.. legobygging er moro for små ( og store ) det.. har tatt vare på , men ingen barnebarn så blir lite bygging her..hehe.. Regner her i dag .. ønsker meg sommer jeg nå <3<3

    2. Pastasalat er alltid godt! Og jeg er helt enig ned deg i at fetaost og cashewnøtter smaker veldig godt til. Jeg laget salat i helgen, men focaccia brød til – det smakte godt 🙂 Herlig med den lille som vanner blomster 🙂

    3. Så fint med vannehjelp, til og med fra et beger fra Broadway!
      Den salaten hørtes veldig god ut.
      Det nærmer seg ferie hos deg skjønner jeg. Får håpe sommerværet dukker opp da.

    4. annebe: Kommer nok engang til deg også, de småtrollene….:)
      Må visst smøre oss med tålmodighet en stund til når det gjelder sommer…

    5. BforB: Ja, her telles det ned. Ekstra deilig med tidlig ferie i år….Om ikke sommerværet dukker opp her så er det bare 14 dager til jeg drar til Rhodos.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg