Drømme noe fint…

God natt og drømme noe fint…

De siste kveldene har jeg ønsket mange en god natt og drømme noe fint…,

både på jobb og på hjemmebane…

Her hos meg ligger en mann og sover i natt forresten…,

den ene  natten jeg også snart skal sove,

før neste helg…

Jeg  skal  jobbe noen netter i påskeuken…

Over her var dagens tur med han som sover her. Yngste sønn. Vi fikk begge beveget oss litt , UTE …

og i solskinn , og jeg fikk mitt første klipp i årets kystpass…

Nå sover han forlengst i underetasjern og drømmer sikkert noe fint…:)

 

For noen dager siden var jeg her …

Jeg satt og voktet på en som også lå og drømte da…

Etter å ha lest for han og sunget etpar sanger-jeg fikk lov…,

ble jeg sittende i nærheten av soverommet hans i overetasjen…

til jeg var sikker på at han hadde sovnet…

Jeg var litt spent på kvelden, for det er ikke så ofte mammaen og pappaen er borte samtidig,  og at farmor må legge 2-åringen…

Etter å ha gitt han kveldsmat og vi hadde facetimet med to fettere i Stockholm…,

var det tid for alt som skulle gjøres før han skulle legge seg.

Jeg synes kvelden hadde går aldeles knirkefritt, og det var fint å ha fått tid til å være med han, siden jeg ikke får sett han på en stund.

Han skal jo på fjelltur og stå på ski…

Men jeg stusset på den bleiebuksen han hadde på…

For etter å ha letet oppe og nede og overalt etter Kalle- den aller viktigste av kosedyrene-, mens han satt på do,  måtte jeg lete etter bleiebukse…

Jeg letet nedover i kommoden på badet og fant de omsider. Fikk de på mens jeg mener at han sa noe om “skal jeg ha badebleie på…?” Kanskje det var noe jeg innbilte meg i ettertid, men det kan være han sa noe om det…

Da han var i seng og sov, var jeg i alle fall veldig fornøyd med at vi hadde hatt det så fint sammen hele kvelden.

Heldigvis sa jeg fra når min sønn og svigerdatter kom hjem at den bleien jeg tok på han  var litt liten og de han egentlig skulle ha på seg , så jeg litt for sent, etter at han forlengst hadde sovnet…

I alle fall så var det en liten en som måtte få helskift på både seg selv og sengen sin siden farmor hadde tatt på han en badebleie…

Jeg kommer vel til å få høre det noen ganger…:)

 

Denne uken har jeg også vært hos de to store barnebarna mine.

Eldstemann på snart 12 er opptatt med alt annet enn å henge med mormor, men jeg er nå glad over å se han og lage middag og snakke litt med han…

Even på 8-år ,synes enda det er ok å henge med mormor, vi gikk på tur der han ikke brydde seg noe om han ble litt våt på beina, og vi var på fritidsklubben en stund. Etterpå måtte vi hjem og gjøre mattelekser, og det er jo dritkjedelig …

og jeg håper ikke han sa noe om at jeg hjalp han, for det er langt fra sikkert at alt ble riktig…:)

De drar  bort i påsken de også, og jeg synes det var fint å treffes…

jeg er glad de gleder seg over å få reise til Stokholm med tog, og være der noen dager med de to fetterne sine…

De  to svenske barnebarna mine som bor der ,  må jeg smøre meg med tålmodighet ,

med å se på ekte, til de kommer hjem her til meg.

I mai.

Håper ingenting kommer i veien for det!

 

Da håper jeg alle får en fin uke og kan kose seg som best de kan, der de er,

og  drømme  først noe fint i natt da…

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, drømme gjorde jeg virkelig i natt. Koselig å lese dine ord om dine. Badebleie,det hadde jeg ikke hørt før. Men det ble jo et morsomt minne. Jeg har hatt mine innom denne helga, for de er også på vei ut i alle retninger i påsken. Sånn er det, og jeg er glad de er friske og raske. Her blir det en grei påske likevel. Vi skal treffe mine søsken og min mor, og etterpå blir det nok både turer til sjø og skog i påskedagene. Kos deg videre i våren. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg