Noen reiser sydover…, jeg holder fortet…

Noen drar sydover…

fra vakker høst innimellom regnbyger…

Mor reiste sydover i går natt og jeg håper hun får litt sol og varme de to ukene hun blir borte…

Bildet over er fra gåtur i regn da jeg måtte til service med bilen, og mens jeg ventet tenkte jeg at jeg likegodt kunne dra ned på mitt gamle handlesenter og kanskje finne noe fint…

Ellers  holder jeg fortet her hjemme og får prøve hvordan det er å bo alene i mitt nye hjem…

Underetasjen er fremdeles en byggeplass…

 

I tillegg til de som holder på å lage stue og to soverom så arbeides det med å lage et lite toalettrom om til et fungerende bad

Alt må vel bli verre før det blir bedre…

Nå til helgen ser det slik ut

Med vannskap på veggen i selve kjelleren.

Det blir et lite bad, men jeg tror det skal bli fint når det blir ferdig.

De er svært effektive de som lager bad og går mye “oppåhverandre” her i kjelleretasjen, men jeg er glad og imponert over alt de får gjort på noen dager…

Det har vært hektiske dager i tillegg til mye nattjobbing for meg.

Her fra en dag da det i tillegg til gulvstøping i kjelleren,- der de fine steinflisene forsvant…,

og de fleste av baderomsfolkene var i hektisk aktivitet, var det at mor tok dette bildet.

For selvsagt måtte det komme “asfaltfolk” fra kommunen også denne dagen. Huset var omringet av folk og biler.

Jeg selv lå og sov og prøvde å myrde noen…

I drømme da…:)

Lite søvn gjør meg skjør og når jeg i tillegg blir vekket “midt på natten” av arbeidsfolk som roper på meg når jeg prøver å sove etter nattevakt.,

vel da holder det hardt…

De effektive baderomsfolkene begynner grytidlig og her en tidlig morgen jeg hadde fri og i alle fall ikke hadde tenkt å stå opp før halv 8 på morgen, var det to energiske karer som ringte på.

På med morgenkåpe, barføtt og med håret til værs, ville de jeg skulle bestemme hvor spottene i taket skulle være og noen kontakter…

Jeg håper alt kommer på riktig plass til slutt og jeg gleder meg veldig til å få det ferdig…

3 kommentarer
    1. Snart ti år siden jeg reiste sydover..men heldigvis så har det vært litt sol og sommer her også i løpet av dissa åra..men veldig mye gråvær her hos oss nå du siste ukene.. 🙂 Blir nok bra i den kjelleren..og grunnarbeidet er viktig.. Ønsker deg ei fin ny uke <3

    2. Når skal du flytte inn? Det blir sikkert kjempefint og godt. Men høres utfordrende å bi vekt slik, når du trenger søvnen. Fine bilder fra høsten. Du må kose deg med å bo alene i to uker. Så håper jeg du slipper å bli vekt opp midt på “natta” mer. Klem <3

      1. Flyttet inn har jeg , men pr. i dag bare i hovedetasjen. Kjelleretasjen som pusses opp og forhåpentligvis snart blir fin, så jeg kan bo der også…
        Klemmer igjen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg