HVEM SKAL DU LIGNE PÅ?

Jeg er ikke så altfor begeistret for besøk oppi 5 nattevakter, og da er jeg ganske streng på tiden. 

“Dere kan komme, men ikke før kvart over 4….”

Det var min datter og barnebarn som var i nærheten i går og ville ta en tur innom ……

De hadde med mat selv og muffins hadde 5 åringen bakt, så mormor tok med seg til nattkaffen…

De to små ville på lekeplassen og da vi skulle gjøre oss klar, tok jeg en titt i speilet og tenkte med meg selv : “Nei, jeg kan ikke gå ut uten mascara hvertfall…..:)

Jeg fortet meg, med badedøren åpen, og det var da det kom fra 5-åringen:

“Hvem skal du ligne på mormor?”

Han er vant med at når man sminker ansiktet , så er det fordi man skal lage en maske som ligner noen av disse eventyrlige figurene….

“Jeg vil bare ligne på meg selv”, sa jeg, noe annet kom jeg ikke på…..

Ut gikk vi, mormor fikk frisk luft i fjeset før en ny nattevakt, og de små fikk ut litt energi.

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Så herlig kommentar 🙂 Ja, hvem er det vi vil likne liksom, siden vi ikke kan være bare som vi er. Unger får sagt det 🙂 Koselig med besøk da 🙂

    2. Sånne små er herlige! De sier ting helt sånn som de mener det. Deilig å få en tur ut i funværet, men jeg skjønner godt at du må få søvnen din før enda en ny nattevakt. Jeg er glad jeg har “normal” arbeidstid og slipper å vri på døgent, men alt blir nok en vanesak 🙂

    3. Lurt å være litt “streng”når man skal jobbe mange netter… :)) Men koselig dere fikk til en tur ut..og jammen artig kommentar….hehe… Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    4. margarites: Ja, man får høre mye rart, og det er bare herlig….
      Ja, må bruke dagene man kan til å komme seg ut en tur, i alle fall når her er opplett….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg