EGG OG EGG…

Disse eggene kjøpte jeg av noen som har svært så frittgående fjærkre. Det er gås-egg, av ulike sorter gjess.

Jeg kjøper helst hønseegg, men siden de jeg kjøpte hos ikke hadde høner som la egg for tiden , så ble det disse. Det største er så stort at det ikke får ordentlig plass i eggekartongen!

Gjessene og hønene har et stort område å løpe rundt på, og jeg foretrekker å kjøpe egg der jeg vet at jeg får fra frittgående.

Spesielt siden jeg spiser mye egg. Som dere helt sikkert har fått med fra reklamen, så inneholder egg det aller meste av næringsstoffer.

Og jeg som ikke spiser noe form for kjøtt har en fin proteinkilde.

De vanlige eggene man kjøper i butikken der det står fra frittgående høner, er vel ikke akkurat det……

Eggene ble forresten hentet i Øygarden, da jeg besøkte mor. Hun foret meg med vaffelkaker og krabbeklør som hun hadde i frysen, så det var en liten smak på sommer for meg…….

I går var det disse som ble laget av bl.a eggene jeg kjøpte. Fastelavensbollene ble gode de, men det ble mye melis…

For når man skal lage boller med det samme en står opp etter nattevakt og samtidig følge med på et tv-realityprogram ..

Ja, da kan det fort gå litt galt….

Jeg glemte sukkeret!

Så derfor ble det mye melis og jordbærsyltetøy og sukker i kremen da….:)

4 kommentarer
    1. Det var nok godt tenker jeg, uten sukker men med masse melis. I morgen skal jeg til mine foreldre…der blir det fettirsdagsmat, salta helkjøtt, med kremboller etterpå….etter det kommer fasten :).
      Smaker egg av gjess likt med hønseegg??

    2. BforB: Ja, vi får begynne med litt faste nå, bikinisesongen nærmer seg…:)
      Synes smaken er litt ulik og foretrekker hønse-egg, men det har vel med vanen å gjøre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg