MIN OKTOBER

Siste dag i oktober, og jeg tenker over hvor den ble av….

Smykket over her kjøpte jeg av penger jeg fikk til min dag i oktober.  1 oktober fylte jeg år og gullsmykket kjøpte jeg i Israel der jeg tilbrakte to oktober- uker i år.

Turen til Israel,- som samtidig gav meg mulighet til sollys, varme og fri fra nattejobbing- gjorde måneden til en god måned for meg .

Vakre blomster fikk jeg også på dagen min, av mine barn. Bare så synd at jeg skulle reise to dager etter…


 

 

Da jeg kom hjem igjen fra tur , fikk jeg nyte vakkert høstvær her hjemme…

Er ikke dette treet flott? Det står i en hage her i nærheten av meg, og jeg bare beundrer det når jeg går forbi.

Jeg tror jeg skal kjøpe et slikt i min egen hage….

Noe har jeg da fått i jorden, jeg pleier alltid plante noen løker og høstplanter. 

Blomsterløkene er løfte om ny vår…..

Av inneplanter er det denne som er ny, får se hvor lenge den holder, for jeg vet ikke hvor mye vann og næring den skal ha. Men jeg synes den er dekorativ så lenge den varer….

Siste halvdel av oktober har jeg hatt middagsbesøk, vært på barnepass, lært noe nytt på nattevaktskurs , revet ned soverommet mitt og hengt opp fuglebrett…

Men mest av alt har jeg strevet med å komme inn i nattevakt rytmen min igjen…

Oktober ble avsluttet med søstertreff, en koselig avslutning på måneden.  Så nå er jeg klar for den måneden jeg liker aller minst. Jeg vet den blir travel i år av flere grunner, og jeg skal prøve å ikke sutre for mye….:)

Og halloween har jeg aldri hatt noe forhold til. Jeg skalker alle luker og går på jobb i kveld, der jeg håper at klovner og andre revestreker lar meg i fred….

 

12 kommentarer
    1. Vakkert smykke, og fin oppsummering :)) Jeg har helt slutta å sette løker om høsten ..og det er jo litt dumt for det er så koselig når det dukker opp om våren :)) Har ikke noe forhold til Halloween jeg heller, men har litt i skapet om noen ringer på :))

    2. annebe: Takk! ja, må huske sette løker. Jeg glemte det et år og angret slik til våren, så nå er det fast rutine å kjøpe noen nye hvert år…

    3. Ser ut som en fin måned dette. Og spesielt og fint smykke. Aloevera planter har jeg og de skal ikke ha mye vann, nesten som en kaktus. Mine har begynt å vokse nedover fra potten og da synes jeg ikke de er så fine lenger. Må nok plante om noen nye avleggere sånn at de holder seg over potten 🙂 November er liksom ikke høst og ikke vinter, og som det heter i barnesangen “november er så trist og grå, men nyttig likevel. For da må barna passe på og lage moro selv”. Så vi får bare gjøre det beste ut av den kommende måneden 🙂

    4. Du har opplevd så mye spennende i oktober! Så moro! Nå begynner november – som for deg er en trasig mnd…… men som for meg er bursdagsmåneden min og måneden da jeg traff min kjære! Turer ute, etterfulgt av fyr i peisen og pledd – det er også november for meg! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg