LAR DU DEG LURE?

Akkurat slik følte jeg meg i dag, sur som en sitron og stresset……..Jeg hadde som vanlig handlet inn til helgen. Prøver å storhandle en dag i uken . Da havner jeg på OBS.

De har gode tilbud om man er medlem. Om man da ikke lar seg lure, for tro meg , det er lett , og jeg lar meg irritere….

Det er ikke fordi jeg ikke har råd til å la meg lure, for det har jeg, så mye er det ikke lenger jeg bruker til husholdning. Men der er heller følelsen av å bli lurt…

Om du gjør det til en vane å få med lappen fra kassen , og du gidder sjekke, kan jeg love deg at du vil få deg noen aha-opplevelser innimellom. Og kanskje spare deg for noen hundrelapper i måneden? For det er ingen vits å løpe etter tilbud om det blir feil når man kommer i kassen….

Jeg pleier sette meg på en benk og sjekke kassalappen før jeg går ut av handlesenteret. Det er heller regelen enn unntaket at jeg går tilbake og får ordnet opp i ting som er feil.  Og av en eller annen grunn så er det på denne butikken det skjer. 

Dette gjaldt også for dagens handletur. Jeg hadde handlet mye, og kjente det var irriterende da jeg også i dag fant feil. Men i dag var det faktisk litt min egen feil! Likevel, irriterende det også…. Så ble  det en lett joggetur innigjen i butikken, utbytting av varer, tilbake igjen i disken utenfor, og alt ble ordnet….

Men jeg kjenner jeg bruker litt energi på dette, og kan egentlig ikke fordra å gå å handle inn til helgen. Kanskje det er bedre å handle litt mindre og heller flere ganger i uken?

 

21 kommentarer
    1. Super irriterende – jeg har begynt å sjekke lappen på noen av butikkene her jeg bor også. Som du sier, jeg har råd til det – men rett skal være rett. Ha en fortreffelig helg 🙂

    2. Jeg har begynt å sjekke litt ekstra jeg også for det er VEELDIG dyrt rundt omkring,og når det STÅR 20 kr i hylla, så venter man seg ikke 50 kr i kassa…;-) Så lurt å følge med ja 🙂

    3. Jeg liker heller ikke å betale mer en jeg skal for ting…selv om det ikke er pengene det står på …rett skal være rett 🙂
      Ikke veldig flink til å sjekke kassalappen , men har ei svigerinne som er nøye med det..og hun sier det veldig ofte er feil..så får nok bli flinkere til å sjekke jeg også 🙂 Kos deg videre i kveld..vi ser på Norske talenter :)))

    4. Ja det er alltid irriterende å føle seg lurt når en har handlet, blir sur ja visst det er reklamert for billig vare, men så må du betale full pris…. Ja det er lurt å se på kasselappen 😉

    5. Ikke godt å si. For en stund siden satt det ei som var ny i kassa da jeg handlet i den vanlige kolonialen. Jeg oppdaget et par feil da jeg var der, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg hadde betalt 27 kr. for en sitron. Den hang ikke høyt, men sur var den og dyr ble den! 😉

    6. annebe: Ja, det skal være rett, har liksom mye annet man kan bruke ekstra penger til…
      Begynn bare å si ja takk til kassalappen, skal du se, jo flere som gjør det, jo mer må butikkene skjerpe seg….

    7. spisogspar: Ja, det er. Og lurt å sjekke før man går derfra, for har du først kommet hjem så er det lett for å bare la det bli med det.

    8. Synes ofte de feilpriser varer ja, kjemeirriterende! Her har vi det sånn at vi tar en scanner för vi går inn i butikken og scanner selv varene og legger de i poser i handlevognen, og betaler når handlingen er klar. Slipper stå i kö og gå i kassen, så smidig! Tror de har det på coop obsen, kan vise deg neste gang jeg er hjemme. Umulig å bli lurt iallefall og du sparer tid:D.

    9. Alltid lurt å se over, men må innrømme at jeg er dårlig på å sjekke kviteringen. Min mann derimot er flink til det. Men rett skal være rett og finner man feil så må det ordnes opp i 🙂 Storhandel er jo lurest sies det så vi prøver på å handle det meste en dag I uken, men glemmer alltid ett eller annet. Ha en fin lørdagskveld 🙂

    10. Jeg pleier å ta kassalappen, og kikker raskt over den. Men jeg klarer jo ikke å huske hva alt skulle koste. Jeg har dårlig hukommelse, og på toppen av det hele, tallskrekk. Så det blir som å lese kinesisk for meg. Så har i grunnen gitt litt opp akkurat der. Men helt klart, noe får jeg med meg, men oftest stemmer det. Jeg går og handler et par ganger i uka jeg. Ellers handler jeg så mye, og så er jeg så dårlig på å planlegge.
      Men sånt som du beskriver, det er virkelig unødvendig å måtte oppleve det, men likevel skjer det jo…..

    11. littavkobling: Det er lettere å følge med når man ikke handler så mye på en gang, men det er som du sier, vi tar ofte en storhandel til helgen…..

    12. Eva: Jeg greier heller ikke huske hva alt koster, men det er lett å se om de har slått inn en ting to ganger, eller om det er tillbud på noe du skal ha, og de slår full pris i kassen…. La det bare gå litt sport i det en stund , så skal du se….

    13. Jeg gjør det samme. Til mannens store fortvilelse for det er han som må gå tilbake (ja der er psyken min tullete). Handler mest Kiwi da det er nærmest og jeg ikke liker X-tra som ligger like overfor Kiwi. Men ja, når du sier det, de fleste feil er faktisk på OBS. Men opplevde det i Sverige på mandag faktisk. Kjøpt med meg 2 sekker hundefor. Hyllepris 204,9 og kommer til kassa. Og der går de inn til 299,9 pr sekk. Men nå tror jeg mannen er lei av å gå tilbake, han så det med en gang! Så de måtte rette opp prisen i kassa før vi betalte. Men det er så viktig å være obs når en handler. Jeg godtar ikke å bli lurt på prisen om det er mye eller lite. Har sagt i fra når det gikk i min favør også jeg, men da endret di ikke 😀

    14. Ramona2010: Ja, er kjempeirriterende, spesielt fordi man velger å gå å handle der det er gode tilbud, og da føler man seg virkelig lurt…Å følge med synes jeg er bra. Om mange nok gjør det så må de kanskje skjerpe seg litt?

    15. Ja, men da må mange begynne å bry seg tror jeg. Jeg tror dessverre det er et av problemene at folk ikke bryr seg. For god råd? Er opplært til å være nøye jeg. Og kjenner jeg er veldig glad for det den dag i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg