11.10.2015

I går hadde jeg besøk av to små menn, og den minste som er “helt ny”, hadde på seg disse plaggene som mormor har strikket i all enkelhet.

Det er jammen en heldags jobb med slike små, og denne minste liker å “være på armene”,  så mormor måtte bære og bysse en stund. Han er så liten enda, og jeg merker at jeg helst vil at han skal være så mye i ro hjemme som mulig. Turer til mormor og andre i nærheten er greit, men ikke ut å fly utenlands enda, selv om det er på besøk til tante i Stockholm…..Det går mot vinter, man skal “holde seg heme”…….

Da jeg hørte om planene, sendte jeg en “redegjørelse” der jeg ba henne vente til våren…., og jeg kom med et forslag som jeg synes var bedre….I alle fall  for nervøse mormor-tanker……Og svaret fra min datter , det var slik: “alt du går og kverner på…..”:)

Så tar jeg en annebe . Hun delte noen nydelige bilder fra hjemme hos seg her en dag, og jeg vil dele mine bilder på veggene i min stue. Stuen  min er todelt, og det går fint å blande helt ulike bilder da. Synes jeg da, og jeg har ingen som jeg må krangle med om hva som skal være på veggene mine….:)


(har fått med en bordlampe her ser jeg:))


Dette er arvegods fra min kjære tante. Jeg liker egentlig ikke malerier, men dette får være det ene….


Dette er brodert, og min søster laget det til meg for mange år tilbake….


18 kommentarer
    1. Ja, mormor er nok engstelig….men det går helt fint med de knøttsmå på flytur. Det var flere spedbarn med flyet da jeg dro til Hellas, og de virket ikke som om de led noen nød….Det er nesten enklere å reise bort med en unge som bare får pupp…….men jeg skjønner hva du mener! Liker kunsten din- særlig kattene og fløytisten. Synes det ser ut til at du har DEN tøffe tapeten i brunt og svart! 😀

    2. Eg vil no seie at du er flink å strikke, det settet var jo kjempefint. Elles var det kjekt å sjå dei ymse tinga du hadde på veggene dine. Kjekt med litt variasjon av både det eine og det andre. Eg har og eit brodert bilde, sjøl om slike broderi ikkje er favoritten, men mor mi har sydd det og dermed likar eg godt å ha det på veggen.

    3. Det blå bildet var vakkert <3 Litt gøy å se hva folk har på veggene, jeg har masse småbilder jeg, for vi har så liten plass 🙂 Må vise dem en dag jeg også 🙂 Og så fin liten dress du hadde laget til minien 🙂

    4. De små tar all
      oppmerksomhet og omtanke når de er i nærheten og det er en glede å få anledning til å passe barnebarn og ha dem på overnatting synes jeg. Jeg prøver å la foreldrene ha bekymringene. Jeg vil ha kosen.

    5. Det var nok koselig besøk…og dressen var kjempesøt 🙂 Hyggelig at du nevner meg når du viser de flotte bildene dine….nydelige motiver i fine farger ..og hyggelig med de du har fått av søster og har arvet ….Moro å se <3<3

    6. karidansen: Ja, jeg synes han kunne blitt litt større først…:) Ja, er veldig glad i de bildene , og så har de katteøyner…:) Den tapeten har jeg bare på en kort vegg,og det er nok, for den gjør mye av seg. og det er bare det ene bildet på den veggen, passer liksom ikke med flere.

    7. frodith: Jeg er glad i Sand sine bilder, vet ikke om det er den fine blåfargen som gjør det…
      Ja, det må du vise oss… og tusen takk!

    8. Fru Tunheim: Ja, jeg vil også bare ha kosen…:) Men jeg er ikke så god på det med overnatting enda, har med nattevaktene mine å gjøre…Blir bedre når de blir LITT større….

    9. annebe: Ja…, og tusen takk! Var du som kom med ideen…, jeg liker litt forskjellig, og på grunn av romdelingen og god plass til bilder så går det an å blande.

    10. Du hadde mye fint på veggene dine hjemme 🙂 Jeg har mest personlige bilder på mine vegger 🙂 Men har lyst på en aldri så liten forandring snart 🙂
      Og babystrikket…nyyyyydelig altså <3
      Jeg skjønner jo deg som ønsker at de skal vente med å dra avgårde...Men nå til dags, så tåler jo små babyer "alt" av eventyr 😉
      Klem <3

    11. Eva: Tusen takk! Personlig bilder har jeg i trappegangen, men har noen stående i stuen av barnebarn. 🙂 Eventyr kan vente til de blir større, blir nok med eventyr da…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg