GODE SKO, men for mye skillingsboller….

Man må ut på tur i stedet for å trene inne når været her i byen tillater det synes jeg. Derfor tok jeg mine gode Joya-sko på og hadde allerede laget meg en rute i hodet som var passelig lang. Jeg var på vei til  Canadaskogen , men det er et godt stykke for meg å gå bort dit, pluss hjemover ,etter jeg har gått ut av skogen . Men en fin rundtur. Det tok meg to hele timer, og tar egentlig lengre tid for meg, men den siste timen gikk jeg i bra marsjfart. 

I går bakte jeg skillingsboller med mandelmelk og vanlig hvetemel.Lenge siden jeg har bakt boller men det var en grei anledning til å bake da det var noen som stakk innom en tur. Magen min er slett ikke  glad i hvetemel, men jeg spiste både hjemme og tok med meg noen på jobb om natten. Det er jo så godt…. Siden makkeren min på nattevakten ikke ville ha boller, så spiste jeg litt for mange, helt til kl 06 om morgenen….:) Og det straffer seg. 


Det var mange på tur i dag, og selv om det begynte å bli litt sent, så traff jeg på noen hele veien. Jeg knipset noen bilder, men gav meg ikke tid å klemme et tre….., for  da måtte jeg gå litt ut av stien. Litt over halvveis traff jeg min sønn som var på joggetur motsatt vei, og etter å ha gått videre lurte jeg på om han hadde latt være å låse døren, slik vi hadde avtalt, for nøkkel hadde jeg ikke med meg.


Disse måtte jeg bare ta et bilde av. Blir det mye snø i år tro ?….eller lite snø? Har hørt begge forklaringer på hvorfor det er så mye rognebær. Siste halvtimen hjem gikk unna i en fei, for her kunne jeg ikke stoppe opp, da kunne det gå galt….:) Jeg var glad da jeg kom meg inn den ulåste døren, for det sier jeg. Ser du som kjenner meg at jeg går  i stor fart , så er det slett ikke sikkert det er for trimmens skyld. Jeg må kanskje bare rett og slett på do…..:)

8 kommentarer
    1. Jeg vet ikke jeg heller om det med rogn, men jammen var det en god tur du hadde 🙂 Og synd at det med bollene straffet seg, men det var kanskje verdt det? De hørtes veldig gode ut <3
      Jeg kom meg ikke på tur i dag. Dagen ble litt for hektisk. Men skal ta det igjen i morgen 🙂

    2. Så fine bilder fra en skikkelig sol – tur! Litt usikker på det med rogn…. har også hørt begge deler! HÅPER det blir veeeeldig lite snø….. 🙂

    3. Margrethe: Tusen takk! Jeg liker snø bare for at da blir det litt lysere. utenom er jeg ikke en man finner i hverken skiløypene ,eller i det hele tatt på fjellet om vinteren…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg