SJØ, HAV og krabbespising

I helgen har jeg holdt på med litt “øyhopping”. Har ikke vært langt avgårde, bare over noen broer, i sånn passe avstand hjemmefra. Der får man sjøluft på seg. Lørdag tilbrakte jeg dagen blant annet med denne gutten. Barnebarnet mitt og jeg holdt på med “krabbelurefanging” en liten stund. Det er best å være utendørs så mye man kan disse siste sommerdagene. Og sommervarmt har det jo vært , hele helgen.

 

I dag var jeg over en bro til en annen øy. Det var rene sydenstemningen på Ormhilleren i dag, (søndag) Mye folk,-både store og små-, båter , kanoer, dykkere, folk med fiskestenger. Det er et stort område,med god plass til alle.

 

Jeg satt der flere timer, som bare gikk så fort, og jeg fikk også sett en seilbåt, noe som de som kjenner meg  vet jeg er svært betatt av. Jeg har alltid bilder av en seilbåt når jeg reiser på sydenturer.

 

 Etterpå dro jeg til mor der jeg traff flere andre i familien. Jeg  hadde bestilt krabbe. Det er noe av det beste jeg får,så jeg pleier å forspise meg…Krabbespisingen var det bare tre storspisere som stod for, og vi satt ute til solen gikk ned…. Da var det på tide å komme seg hjemover.

I morgen drar jeg til Ormhilleren enda en gang, kanskje for siste gang i år? Tenker jeg skal ta meg et bad, årets første og siste for min del, her i landet……

 

P.S Jeg har gått til innkjøp av et fotoapparat, som skal være enkelt for “gamle damer” som meg, å ta bilder med. Og jeg lover at jeg skal prøve å ta noen fantastiske bilder fra Ormhilleren i fremtiden, for det er et aldeles nydelig sted for de som liker å være med sjøen. Og mine dårlige mobilbilder yter det ikke rettferdighet i det hele tatt….Jeg trenger bare litt brifing på mitt fotoapparat, så må vente til min sønn får tid å vise meg , jeg har fått streng beskjed om ikke å røre det enda….:)

 

 

 

8 kommentarer
    1. Har bare smakt krabbe på boks, og det syntes jeg ikke var noe særlig! Kreps og reker,derimot, er skikkelig godt! Ja, det blir spennende å se bildene du tar med nytt kamera! Mobilbilder blir ikke verst de heller, men ser jo forskjell på de som har skikkelig gode kamera og de som har sånt kamera som jeg har.Det er rart med det – etter at jeg begynte med blogginga har jeg kjent på lysten til å få meg et bedre kamera, men foreløpig får jeg klare meg med det jeg har! Blogginga har åpnet en ny verden av interesser for meg, når det gjelder det tekniske. Har alltid følt meg veldig “krøkkete ” med sånt, men det er jammen moro når en begynner å lære seg litt mer! 😀

    2. Ser veldig fint ut. Og kjekt å høre at du har fått nyttet det fine været du også .)
      Blir spennende å se bilder tatt med ditt nye kamera, men jeg må jammen si at mobilkamera tar gode bilder også. Og godt å ha, i nøden liksom 🙂
      Ønsker deg god tur, og håper badet ikke blir alt for kaldt 🙂

    3. Utrolig deilig å kose seg med sol , sjø og blå himmel…så “nusselig” det øverste bildet 🙂
      Elsker å se på båter ute på sjøen jeg også…sommerstemning man kan tenke på til høsten :)) Håper du blir fornøyd med kameraet..er jo så moro å ta bilder :)) Kos deg vider i dag <3

    4. spisogspar: Ja, det var godt, og tåler noen krabbemåltider utover høsten også…En tur til Øygarden og Ormhilleren er så verdt det en varm og fin dag.

    5. karidansen: Nykokt krabbe på skive med masse majones og sitron. Du må smake! Jeg har heller aldri hatt den store interessen for å ta bilder før jeg begynte å blogge. Ikke vet jeg noe om kamera jeg har kjøpt heller, annet enn at det er anbefalt, men vi får se…:)

    6. Eva: Ja, finværet passet fint etter min turnus på jobb denne gangen… jeg må nok øve meg litt med kamera, får høre om ikke min sønn kan ta seg en tur i morgen…

    7. annebe: Ja, man lever litt på godværsdagene man får , når høsten kommer….. Blir spennende å ta i bruk kamera, for jeg vet egentlig veldig lite om det, annet enn at det er enkelt og anbefalt….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg