HAR DU NOEN GANG…

Har du noen gang sett gamle bilder av deg selv og fått lyst til å omfavne , beskytte deg , slå armene hardt rundt den du engang var…..?

Jeg fikk den følelsen da jeg så dette bildet i mine gamle bilder en dag. På bildet her er jeg 17 år, har allerede hatt livsopplevelser som jeg ønsker jeg aldri hadde hatt….

Bildet er tatt på en folkehøyskole i Stavanger. Der gikk jeg et år, et flott år, med passelig trygghet ,samtidig frihet til å gjøre det man ville som 17-åring…..

Jeg bodde i Stavanger en stund etter dette, men flyttet så til Bergen igjen der jeg fortsatte å leve livet mitt. 

To år senere var jeg mamma…..

 

 

 

10 kommentarer
    1. Ei vakker ung jente. Hun ser litt sårbar og sky ut….. Ikke så rart hvis livet nettopp hadde bydd på opplevelser som langt fra var gode….. det er rart å se gamle bilder av seg sjøl…Så lite vi visste om det som lå foran. Sjøl om jeg aldri har opplevd grusomme ting, så har det vært noen ganske tøffe tak. Det er den berømmelige “Livets Skole” – og det er den vi lærer mest av. All verdens teori kan ikke gi oss det samme som “praksisen”.

    2. Oi, du fikk tidlig barn ja 🙂 Ja, tenk alt man ikke visste som 17, men samtidig følte man at man visste alt som var verdt å vite her i livet… Jeg gikk også på folkehøyskole..jeg var 19 da. Stort år, fullt av spennende MEN trygge ting som du også sier 🙂

    3. Skjønner hva du mener…har tenkt noe lignende, og på bilder da jeg var helt lita..tenker jeg at det var så deilig å ikke ha ansvar for så mye….
      Utrolig nydelig bilde også …..leit du allerede da hadde hatt vonde opplevelser…
      Jeg gikk på folkehøyskole på Gjøvik ..omtrent på samme alder :)) God natt fine deg <3

    4. Ja, jeg har mange ganger tenkt den tanken, at jeg kunne trengt en god klem den gangen, eller sånn i det hele tatt. Og nå tenker jeg på mine egne barn, og de vanskelighetene de vil måtte oppleve i løpet av livet. Det er en del av livet, og man ønsker så veldig å beskytte dem man er glad i. Og også seg selv.
      Det var et veldig fint bilde av deg dette her, du var en flott jente <3

    5. karidansen: Takk. Er vel slik for de fleste av oss mennesker, noen livsopplevelser skulle man gjerne vært foruten, men det er uansett med på å forme oss til den vi er. Sammen med gode opplevelser.

    6. frodith: Ja, jeg følte meg veldig voksen, kanskje fordi jeg er eldst av oss 6 jenter, og hadde allerede flyttet hjemmefra? Men man kan ha det bra på folkehøyskole, var i alle fall et supert år der for meg.

    7. annebe: Så koselig å høre andre også som har gått på folkehøyskole. God natt til deg også, drøm nåkke kjekt…jeg er som vanlig på jobb…

    8. Eva: Ja, man bekymrer seg alltid for egne barn, jeg er i alle fall spesialist på det. Glad de er blitt så voksne…..Både gode og dårlige opplevelser er en del av livet, så man må bare ta det med…..
      Og takk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg