På besøk i Stockholm, pluss 17 mai…

Jeg måtte bare kjøpe en…,

hos en glasskunstner som  holdt til på  Fja¨derholmerna , en øy vi reiste til med båt, bare en halvtime fra Sentrum av Stockholm…

I helgen som var dro jeg til min datter, samboer og barnebarn som bor i Stockholm.

Dette er første båtturen til Ailo…

 

Fine omgivelser å rusle rundt i noen timer. Disse to var det mange par av på øyen. De var ikke redde for folk som vandret rundt, heller for måkene. Man kunne gå ganske nærme men de hadde vel sin grense før de fløy på oss…Alle parene drev med akkurat det samme. En passet på , den andre ruget…

Lunsje måtte vi når vi hadde sett oss rundt på hele øyen

 og dette er kongen av pannekaker…:)

Det var det samme han foretrakk til lunsj dagen før, selv om han kunne velge mellom så mange andre herligheter. De lekreste retter men også et bugnende kakebord…

Det var lørdag vi besøkte  Ulriksdals slottstra¨dgård, et gartneri med spiseri,

og det store parkområdet like i nærheten med Ulriksdals slott.

En fin helg og godt å være sammen med noen av mine nærmeste over tre dager, er jo ikke så ofte jeg ser de…

Hjemme igjen og fremdeles jobbefri, kunne jeg feire 17-mai fra morgenen av slik som “dagmennesker” gjør…

Med sommervær, korps-og tog, samling ved kirken, både utenfor og inne…

På ettermiddagen besøk av denne lille sjarmøren

Vi var bare 5, men 4 generasjoner. Vi spiste den vanlige 17-maimaten jeg serverer. Rømmegrøt, diverse spekemat og Pavlova-som mor og jeg enda gomler på…:)

Her bilde av den den eldste (mor) og Magnus, som er den aller yngste på min stamme.

I dag skal jeg ut og hente og lage middag til mine to eldste barnebarn, da har jeg fått være sammen med alle denne uken…:)

Jeg er veldig takknemlig for friuken min…

 

7 kommentarer
    1. Det høres ut som en nydelig uke, så godt både å være “dagmenneske” og være sammen med de en er glad i. Ble helt sjarmert av den unge Stockholmeren, et så uttrykksfullt blikk over pannekakene. Nydelige bilder av nydelige motiver. Du må ha en skikkelig god dag og nyt Pavlova’en, om det ennå er igjen. Jeg droppa den i år og var fornøyd med det, sjøl om det er noe av det beste innen kaker 🙂 <3.

    2. Så koselig dette så ut da.. hyggelig at du fikk vært sammen med dine ..søte barnebarn altså ! Flott glasskunst var det også..Ønsker deg ei fin uke videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg