Kjærlighetens språk…

Kjærlighetens språk…

Ja, hva kan det være?

I følge psykologen Gary Chapman har han kommet frem til 5 punkter:

Anerkjennende ord…

Tid for hverandre…

Gaver…

Tjenester…

Fysisk nærhet .

Dette var det presten denne varme julidagen i går tok for seg som en del av talen til brudeparet. Bruden er min niese som jeg er fadder for, og som dere ser er hun svært vakker.

(Jeg fikk tillatelse å bruke bilder av henne, ville spare andre for mas om det…;)

 

De to unge har allerede vært gift i ett år, -og fått tid til å utforsket sitt kjærlighetsspråk…

Men i går var det tid for kirkebryllup og mange bryllupsgjester…

Og hva er kjærligheten SPRÅK? Er det italiensk, fransk, nynorsk/dialekt kanskje…

Hmm, ja si det. Jeg tror jeg velger meg fransk, det er jo så vakkert at man kan dåne av…:)

En buffetmat med varierte varme og kalde retter (som jeg ikke har bilde av)

og et bugnende kakebord senere…

Skulle virkelig ønske jeg kunne smakt på alt…

En nydelig dag, og hyggelig selskap på alle måter,  med plass nok både inne og ute til at vi kunne overholde koronnaregler og samtidig være sammen…

Det er jo så lenge siden…

Tenker at flere enn meg merket all surringen av stemmer, og latter…, og kjente stor glede ved det…

Er det noe som heter kakoman…:) Jeg tror jeg har et snev av det…:)

Jeg valgte å kjøre hjem til natten, som den eneste her i huset. Noen må jo passe på å lukke døren til drivhuset/hagehytten….:) og jeg synes det er godt å komme seg hjem,

selv med noen timers kjøring og omkjøring fra Hardanger.

Takker alle for en finfin dag!

12 kommentarer

Siste innlegg