Hva skal du ha til MIDDAG? og oppskrift

Hå, hå, dette var litt to-much-gryte Jamie…

Denne gryten laget jeg en dag etter å ha sett på Jamie Oliver en natt…

Han kutter løk og annet som besatt og slenger det ene etter det andre oppi gryten i stor fart…

Oppskriften jeg greide å skrive ned og som jeg har laget gryten av ble mektig og god og er en gryte som passer når man er mange til middag…

Men BÅDE poteter og ris,som hørte til Jamie sin gryte, tja, det synes jeg var unødvendig så kokt ris oppi her sløyfet jeg…

 

Min oppskrift på CHILLIGRYTE

1 søtpotet-begynn med dette for det skal i ovn. Skrell den og skjær i terninger, krydre med salt og pepper eller blandingskrydder og bak den i ovn i ca. en halvtime.

Imens kutter du hvitløk, løk og chilli (jeg brukte krydder) og steker det litt  i olje i gryten ,sammen med cajennepepper, røykt paprikakrydder, spisskummen, salt.

Ha i en gul og en rød paprika. (fersk koriander hører med , men jeg tok litt korianderkrydder).

Ha så oppi en boks hvite bønner, kikerter, plommetomater og litt vann.

Kok gryten 20-25 min. Ha tilslutt oppi de ferdigstekte søtpotetene.

NAM sier bare jeg.

I dag blir det fisk til middag, skikkelig god fisk, så mor hadde tatt det utav frysen da jeg kom meg ut av sengen og satt med morgenkaffen…

Hva skal du ha til middag i dag?

 

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg