….SOVET GODT?

“God morgen min kjære , har du sovet godt…”

Hørte en aldeles nydelig tolkning av Hanne Sørvaag i går . Benny Borg sin rørende sang. Nynnet på den resten av natten, da jeg var på nattevakt i natt.

“God morgen min kjære nå er dagen her, så klar og blå og full av liv…”

Det er lenge siden jeg har sett og opplevd en morgen klar og blå og full av liv. Men jeg har tro på at det skal skje igjen om ikke så altfor lenge.

Slik er det når jeg har jobbet mer enn 100% natt over tid….

Da er dagene og nettene mørke for meg, men det er jeg vant til på denne tiden av året.

Det som er nytt , er at jeg rett og slett ikke får sove når jeg kommer hjem om morgenen etter endt nattevakt. Jeg har alltid hatt mange gode forslag når det gjelder andre som ikke får sove, men det gjelder visst ikke meg selv. Jeg har måtte ty til sovemedisin i det siste og liker det lite…..

Håper det er bare en periode, men man må nesten bare sove “på bestilling” når man jobber 6 netter på en uke….

“God kveld min kjære, mørket faller på…”

Da er det for min del å finne frem lyslampen jeg fikk til jul. Den er god å ha selv om det er kunstig lys.

Dessuten prøver jeg å huske på at det går mot lysere tider, når jeg synes det er som kjipest om nettene. Og tar gjerne frem filmsnuttene jeg har på mob. min etter ferien i oktober, der bølgene slår mot stranden……

En god kveld til alle, og husk det er god helse i å sove godt , uansett hvordan dere gjør det!

 

 

13 kommentarer
    1. Den sangen var helt nydelig :)) Jeg sover stort sett dårlig, får jeg 3-4 timers søvn i løpet av natta er det ei ok natt for meg..men jeg må jo heller ikke prestere på jobb nå om dagen, men kjenner man har litt mer overskudd etter god søvn.. Ha en fin kveld videre <3

    2. Sove må du gjøre uansett. sovetabletter eller ei! Jeg stemmer for at vi flytter til spania hele gjengen. Er møkka lei av at det er mørkt før kl 17 om dagen.

    3. Ja kjenner til det med søvnproblemene og nattjobbing. Ihvertfall viktig ja å få nok lys, det kan jo hjelpe litt… Og å jobbe over 100 % natt over lengre tid høres ikke så bra ut, veldig slitsomt! Håper du får sove <3

    4. spisogspar:
      Ja, jeg tror man må ha kjent det på kroppen selv for å forstå det. Og jeg anbefaler det ikke, selv om det er det som passer meg nå i livet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg