Tannlege, julegave papir, og litt uventet energi…

Litt snø på fjellet da jeg ser ut kjøkken vinduet mitt men ellers er det bart og kaldt……BRRRR

 

Til vanlig etter tre netters jobbing har jeg lite med energi.

Men i går MÅTTE jeg stå opp da klokken ringte. Før jeg sovnet den morgenen hadde jeg nemlig bestilt time hos tannlegen…

“Jeg har så vondt i kjeften, kan jeg være så snill å få en time, til røntgen om ikke annet….”

Ja, jeg sa det, for jeg hadde hatt vondt i flere dager,  og var rimelig sikker på at det var noe på gang. I kjeften. Og jeg vet det ikke hørtes pent ut men time fikk jeg…  Kl 14.  Jeg hadde noen timer å sove på først, etter siste nattevakt , men var sjeleglad for at jeg fikk lov å komme til tannlegen.

Forunderlig nok fant han ingen feil, det var  noe som KUNNE utvikle seg, men ikke noe som var nødvendig å foreta seg enda. Tannlegen mente at det kunne komme av forkjølelsen  jeg ikke var helt ferdig med. Og jeg lovet i samme slengen å være flinkere til å bruke biteskinnen jeg har fått….

Håper han har rett. Jeg ble i alle fall så glad at jeg gikk rett ut og kjøpte en berlinerbolle. Til frokost. På ettermiddagen. 

Etterpå gikk jeg innom en butikk og så på parkett, for soverommet mitt er fortsatt bare revet ned og ikke bygget opp igjen…

Jeg hadde fått litt sol i øynene, og kanskje det ikke er mer som skal til for jeg følte meg plutselig så full av energi…

Etter å ha tatt meg litt kaffe og laget ordentlig frokost hjemme,  ville jeg pakke treningstøy og trene utpå kvelden. Selv om min datter pr. snapchat “ordinerte” yoga øvelser og te med ingefær, dro jeg avgårde…. 

Før treningen inviterte jeg meg hjem til en stikk-innom-tur til eldste sønn, og han synes som vanlig at mor hadde mye på hjertet…

Jeg hadde jobbet tre netter og  hadde nesten ikke snakket med noen på tre døgn, så ja, det hender jeg blir litt snakkesalig da….:)

Det ble trening , og før jeg var vel hjemme igjen hadde jeg vært på butikken og kjøpt en hel haug med julegavepapir…


EN KRONE pr. rull, da bare må man….:) Men jeg pakker ingenting før advent…

Jeg kjenner jeg trenger flere soldager, da er livet slett ikke så verst. I november…

 

17 kommentarer
    1. Ser ut som flotte omgivelser der du bor :)) Lurt å sjekke i stedet for å ¨gå med vondter, men greit når det ikke er noe “farlig”..det fortjente ei berlinerbolle..helt klart :)) Koselig å stikke innom barna , selv om de kanskje ikke har like stort behov for det som mammaer..hehe..
      Greit å ha julegavepapiret på plass..jeg ordner nok ikke noe før i Desember, skal ikke ha så mange gaver :)) Ha en fin kveld <3

    2. annebe: Ja, jeg er alltid redd når jeg kjenner ikke alt er som det skal i munnen, er livredd for ordentlig tannverk….
      Det blir helst til at barna kommer her til meg, men nå var det på tide at jeg tok en tur, med alt nytt og flott han hadde ordnet i leiligheten….

    3. Jeg har bestemt meg for å kjøpe å gjøre klar MASSE julegaver før desember…Det bestemmer jeg hvert år..men blir ikke så mye av 😀 Hi-hi.. Godt du fikk snakket litt med noen da, etter så mange dager uten stort kommunikasjon 😀

    4. Jeg beunderer alle som jobber natt. Dere er så verdifulle og gjør en så utrolig flott jobb. Vi hadde ikke klart oss uten dere. Takk

    5. Det er lov å feire med en liten berlinerbolle, når tannlegebesøket ikke avslørte noe. Jeg har også en del vondt i kjeven, men det handler nok mest om spenninger. Fikk biteskinne for mange år siden, men klarte ikke å bruke den om natta slik jeg fikk beskjed om. Fikk lyst til å brekke meg, og det er jo heller ikke godt. Ja, skjønner godt at du blir snakkesalig (Og litt sliten) etter tre netter på jobb. I dag har jeg hatt fri, og jeg har kun vekslet noen ord med kassadama i kolonialen – ellers har jeg bare hatt meg sjøl å skravle med! 😉

    6. Du skal ha for å trene uansett form:) håper du er bedre nå. Haha noen er var for mas ja. Trodde det hadde klikket for deg med julepapiret helt til jeg så teksten under;-)

    7. Sol må egentlig til.
      Syns du fikk utrettet en hel masse, til og med julepapir :).
      Men så bra at det ikke var noe som feilte tennene dine. Kan fort bli fryktelig kjedelig det med tenner.
      Skjønner du kan bli snakkesalig etter flere nattvakter :)….må få ut tankene av og til. Men yoga og ingæfærte med datter—at du ikke valgte det..??
      Riktig fin kveld :))).

    8. Forkjølelse kan lage mye trøbbel i munnen den, dessverre! Selv får jeg alltid vondt i kjeven når jeg blir forkjølet, og det verker som besatt. Her i Oslo har det snødd sånne fine snøfnugg i flere dager, så vi har fått full vinter. Ikke min favorittårstid, men vakker er den :o))

    9. karidansen: Enkelte dager er det greit å ha bare seg selv å skravle med, slik mine midt i mellom nattevakter ofte er….
      Den biteskinnen blir nok aldri min venn, men jeg kjenner det av og til om morgenen at jeg burde ha brukt den, for det er mye kjevebruk om natten….:)

    10. BforB: Ja, av og til er det godt å få brukt energien når den dukker så uventet opp…:)
      Har en plan med yoga. Ingefærte er noe dritt jeg bare drikker når jeg må…:)

    11. Vera Lynn: Ja, jeg kommer i hvert fall til å tenke over neste gang jeg tror jeg har tannpine e.l. Er jeg forkjølet da, vil jeg nok avvente.
      Det er helt klart fint ute med litt snø. Jeg ønsker…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg