MINNER, SHOPPING og vinproblemer….

 

Vi kom hjem fra Kypros på lørdag , så nå har palmer og sangria blitt til bilder og minner som man kan ta frem og se på når mørket tar overhånd her hjemme…

Litt shopping på oss alle tre ble det den uken vi var der…..

Min søster med gule støvler hjemme ,måtte bare ha en gul veske hun fant…..

Og sko må man  alltid se på. Jeg har ikke skodilla da, men det er andre som har….

 

 

Dette kunststykket ville jeg satt opp i en hylle og i hvert fall ikke hatt på beina. Ingen av oss kjøpte, vi bare beundret. Men jeg kjøpte disse :

I tillegg til en treningsbag. Kan jo hende det gir mer lyst til å trene da….:)

 

Denne genseren måtte jeg bare ha. Den er veldig myk å ha på, og så var den ikke kjedelig heller da, synes jeg….

Og disse tøyposene kjøpte vi alle tre. Kan brukes til “alt”….Tror jeg har blitt en liten samler av de….:)

Jeg bruker de også til å handle på butikken med, er mye bedre å bære varer i enn plastposer.

Min ene søster som skulle ha stort besøk når hun kom hjem, fant bl.a en nydelig linduk og spisebrikker til, og her er det historien om vin problemer begynner….

 

Vi reiste hjemover fredag kveld. Da vi kom til Stavanger grytidlig lørdag morgen, handlet vi på tax free der. Også vi to som skulle videre til Bergen. 

På flyplassen i Stavanger tok vi farvel med hverandre. Hun med linduken bor i Stavanger, og her ble det “noe kluss” med taxfreeposene…. Var jo “midt på natten” da…..

Vi  som skulle videre til Bergen hadde sjekket inn og kom til sikkerhetskontrollen.

Da var det full stopp!! For i min pose befant det seg to vinflasker som ikke var plombert, og de kunne jeg selvsagt ikke få med meg. Det var uheldigvis min Stavanger-søster sin pose jeg hadde….

Så hva skulle vi gjøre?

Vi tok med oss sakene, ble henvist til alle som kanskje kunne hjelpe oss, men som ikke hverken ville eller kunne selv om vi fortalte det som det var…

Hverken Avinor, star tour, toll eller Narvesen kiosken ville oppbevare noen skarve flasker vin noen timer…. 

Stavanger-søster hadde kommet seg under dynen hjemme og ba oss bare sette de fra oss og “drite i ” hele vinen…..:)

Jeg synes det var for galt, og ville prøve et siste trekk først. Vi gikk utenfor og fant et par som stod og ventet på en bil .

Historien om vinproblemene ble igjen fortalt og her var det hjelp å få. Damen som stod her hadde glemt passet sitt, og datteren var på vei for å levere det før de skulle dra på ferie.

Kort fortalt fikk datteren med seg vinflasker og vi fikk telefon nr. Min søster kunne hente de samme dag, og jeg håper virkelig vinen smaker godt på lørdag….:)

Og her kommer et litt koselig sammentreff. Damen her visste godt hvem min søster var. Hun hadde jobbet med henne for mange år tilbake. 

Morsomt sammentreff, hva?…:)

 

14 kommentarer
    1. Er man på tur så må man liksom kjøpe med noe …selv om man ikke trenger det :)) Virkelig fin den grå genseren, ikke kjedelig , men stilig :)) Så bra dere traff på den dama da…det var jo en merkelig tilfeldighet :)) Koselige minner fra en fin tur ser det ut til <3

    2. Kule sko, kule handlenett, og ja, som miljøbevisst forbruker prøver jeg i det lengste å unngå plastposer ) Håper vinen smakte etter all innsatsen du nedla for den 🙂

    3. Ja, her var det flere morsomme sammentreff. Jammen jobbet dere iherdig for å redde vinene til søsters! Flotte tøyposer. Sånne liker jeg også. Bruker stort sett handlenett i stedet for plastposer på butikken. Skoene med blomst var pene og morsomme, men de hører definitivt ikke hjemme på føttene! Joggeskoa dine er derimot lekre, og sikkert gode å ha på bena!! 😀

    4. annebe: Ja, koselige minner allerede. I alle fall i kveld der de er slikt voldsomt vær her at man nesten må holde seg fast innendørs også…:)
      Elsker slike tilfeldigheter…og tusen takk, kjekt du synes genseren var stilig…

    5. lulltove: Ja, sant, det med plastposer! Var litt komikk med den vinen ja, men vi følte oss ganske “teite” der vi gikk rundt og spurte etter hjelp…:)

    6. For en herlig vin-forvikling-historie. Og jeg synes jeg ser dere der dere prøver å løse “vin-problemet” – litt småstresset, eller…?og sånne sammentreff er helt herlige, bra det løste seg.
      Flott genser du kjøpte, og tøynett er alltid praktisk. Jeg bruker nesten bare det når jeg handler 🙂 Ha en fin dag. Håper du ikke blåser eller regner bort 🙂

    7. margarites: Ja, vi var ganske fornøyd da vi hadde fått fra oss den vinen….:)
      Tusen takk, jeg skal nok bruke genseren når det blir kaldt nok,for den er varm,
      Fin dag til deg også.

    8. tepausen.blogg.no: Ja, de er en fargeklatt , de posene. Og jeg bruker de. Vi må alltid inn og kikke i butikken med “kunst skoene”….
      Fin dag til deg også

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg