HØRT OM SURREMUS?

“Mormor, det er jo gøy med snø. Man kan bygge snømann og ake”…

Jeg sitter og leser for 4-åringen en kveld jeg er på barnepass…

Han har vært med mammaen på biblioteket og lånt bøker. Men de kunne nå vente litt med vinterbøkene da. Synes jeg…:)

“Ja, ja, det er vel kanskje det” , sier jeg. 

Men jeg er ikke glad i hverken vinter eller snø, men kanskje jeg må ut å bygge snømann i år likevel…

 

Forresten er det flott med snø, ordentlig snø da , som er ny og hvit…

Og i denne boken var det så fine illustrasjoner at man nesten ble glad bare av å se på bildene.

I tillegg likte jeg å lese denne boken til småen på 4 år fordi han kunne være med å lese. Det er nemlig bilder i stedet for ord i alle setningene.

Så denne boken anbefaler jeg å lese til de små , så kan de også være delaktige i lesingen.

Å lese for barna synes jeg er viktig å gjøre. De blir glad i bøker, det blir lettere på skolen, de får ordene i sin makt osv.

jeg er glad min datter har overført akkurat den verdien til sine barn, for alle mine barn likte å bli lest for og har vært glad i bøker.

Det er ikke på langt nær alle barnebøker jeg synes noe om , men denne serien synes jeg er fin. 

 

12 kommentarer
    1. Surremus har jeg ikke hørt om, men den har koselige tegninger ser det ut som. Jeg er helt enig med deg at å lese for barna er veldig viktig. Og det er bare å begynne tidlig. Selv har jeg lest masse for mine, og lesegleden har fulgt dem.

    2. margarites: Ja, er ikke alle bøker jeg liker, langt derifra, men fine illustrasjoner er litt viktig, spesielt for de minste.
      Ja, er bare å begynne tidlig, jeg har samme erfaring som deg med det

    3. dedicat: ja, jeg har stor tro på verdien av å sette seg ned med bøker i våre dager, både for barnas språkutvikling og kommunikasjon og ikke minst følelsen av å bli sett og hørt, og ha en koselig stund sammen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg