DET LILLE, MEN BETYDNINGSFULLE ROMMET

Her er mitt humorinnslag i interiøret, som en annen blogger har skrevet litt om før (littavkobling).  Jeg har et rom i huset som ikke er så mange kvadrat men som betyr ganske mye at er der . Det er proppfullt med bøker, nostalgi, bilder og en blanding av alt, som jeg ikke har lyst til å kaste. Det er en god atmosfære der og jeg bruker det i det daglige bare til en forlengelse av inngangen, da det ikke er noen dør her. Men her trekker jeg meg tilbake når f.eks min sønn har besøk av kjæresten – da har jeg fred og ro her nede og så slipper de å ha meg rundt seg oppe. Eller når det foregår fotball eller playstation oppe -da trekker jeg meg heller ned her .  Når min datter har jobbet nattevakter har hun overnattet ofte her, hun sier hun sover så godt ,og så er det for å slippe å kjøre en hel time hjem, for det kan være svært anstrengende etter en nattevakt.  Her er alltid en ekstra seng når det trengs, jeg henger bare opp en gardin der døren skulle vært. 

Figuren på hyllen er etter min datter som begynte på frisørlinjen engang for lenge siden. Hun hoppet av-frisørfaget er altfor mye strev for altfor lav lønn, sa hun . Hun liker vel ikke helt at jeg har tatt vare på denne, men jeg synes den er artig, jeg bytter lue på han av og til , så holder han kjeft 🙂 

Det jeg egentlig ville formidle er at det er en god ide å ha et sted ,- om det så bare er en liten krok i huset/leiligheten , der man kan trekke seg tilbake, for det tenker jeg alle trenger  av og til?

 

6 kommentarer
    1. Så lunt og hyggelig det så ut der :)) Kjekt med noen steder i huset å være litt for seg selv ja..her har vi nesten for mange rom etter at guttene flyttet…nå sitter jeg på “kontorrommet”..og der kan jeg være litt i fred med bl.a blogging :)..vi har også stadig overnattingsbesøk av gutta..yngste her har også jobben nærmere når han er her :))…stilig med det hodet også :))

    2. Ble glad jeg nå at jeg ble nevnt av en flink blogger som deg<3 Så artig den var og koselig rom, med mye atmosfære, det er lett å se! Godt å kunne gjemme seg litt vekk i blant, trenger ikke store plassen til å bare få litt egen tid! Nydelig kveld til deg, Maiken!

    3. littavkobling.blogg.no: Takk for det, og nydelig kveld til deg også, og husk å ta smertestillende før det blir for vondt med den visdomstannen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg