KROPPEN FÅR HELSESJOKK og bloggerpåvirkning

“Kroppen kommer til å få helsesjokk,” sa min sønn når jeg holdt på å “mekke” noe sunne saker jeg hadde funnet på noens blogg. Hvem det var sin blogg vet jeg ikke,  men ingrediensene til denne helsedrikken som jeg for øvrig har begynt å “mekke” meg ganske ofte er : 

LIME, EPLE, INGEFÆRROT, STANGSELLERI. Jeg har oppi litt vann og eplejuice også så det blir passe konsistens.

Det smaker slett ikke vondt, men jeg er ikke så glad i smoothie.  jeg tenker på at dette er sunne saker, så det går ned “kleiven”.

Jeg hadde også funnet en oppskrift på scones som jeg hadde lyst å prøve, handlelappen var klar, men jeg glemte den hjemme. Så stod jeg der i butikken og klødde meg i hodet, husket det meste, men det var noe jeg skulle ha i frysedisken. Var det youghurt, cottage cheese, eller creme fraiche? Og fra hvem sin blogg var det? Jeg tar med meg en av hver, skal nok bruke det, for jeg hater å kaste mat. Da jeg kom hjem var det ingen av delene, det var kefirmelk jeg skulle ha. Og det var fra Kjersti Sandnes sin blogg jeg hadde funnet oppskrift på Scones. Kefirmelk kjøpt, og baket i dag . De var forresten fortreffelig god! Så tror jeg tar med meg noen på nattevakt, dette er ett godt supplement til knekkebrødspising.

Men jeg skjønner, jeg må lage meg en plan, ett system, på dette med oppskrifter fra andre blogger . For jeg blir i allefall påvirket av de flotte bildene mange har, og har prøvd ut en del oppskrifter. Og regner jo med at det også er litt av meningen?. Jeg blir i alle fall glad om noen prøver ut noen av mine oppskrifter 🙂

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg