Litt om meg

voksen dame med mye livserfaring, har voksne barn og ett barnebarn, utdannet Hjelpepleier – av den gamle sorten – i dag kalles det Helsefagarbeider. 2 år videreutdanning i psykiatri for helsefagarbeidere. Jobber ca. 100 % natt og er et utpreget nattmenneske. Lite familievennlig vil vel mange si. Ja, det er det.  Lite kjærestevennlig og kanskje. Ja, det er kanskje det.

Det er vel, – i tillegg til at jeg er et nattmenneske ? min vei å tjene til livets opphold på. Som alle vet blir man ikke rik i mitt yrke, ikke på penger, men på mye annet. Det er ett av mine livs valg.

Jeg beklager meg av og til, spesielt når bilutgiftene blir skyhøye, og regningene tar for mye av min sårt tiltrengte hjelpepleierlønn, «Finn deg en mann å dele utgiftene med», sier en av mine mange søstre.» «Det blir som å velge mellom pest eller kolera», sier jeg.  Pr. i dag er valget mitt enkelt.

Gift-jeg har vært der, Samboer med mine, dine barn? Vært der også, alene (liker ikke ordet enslig forsørger) med flere barn. vært der i mange år, og voksen singel dame, der er jeg fortsatt.

Selvstendig, tøff og fryktløs vil noen si.  Små-nevrotisk, pysete, distrè vil andre si.

Jeg mener selv jeg er et nysgjerrig menneske, er omsorgsfull, svært familiekjær-som mange andre foreldre sier jeg: Har familien min det bra, har jeg det bra.

Jeg er åpen for at det finnes mye rundt oss mennesker som vi ikke kan se, jeg tror at det finnes ånder rundt oss, det er mange som opplever det, mange flere enn vi tror. Jeg tror at engler finnes, jeg tror at det finnes UFO` er.  Det handler om å tro på det som ikke er håndgripelig, og for meg er det en berikelse. Så får heller noen kalle meg naiv, godtroende eller hva de vil?

 

Jeg er vel litt av alt, tenker jeg.  Men en ting er sikkert. Om natten er jeg for det meste våken, kom innom og vær med meg av og til, om du også er våken. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg