Løft blikket oppover…

De “flydde” avgårde i går…,

etter å ha fulgt mor til byen i et viktig ærend…

Jakken og buksen er strikket mest på nattevaktene mine.

Her ligger de og lufter og tørker seg i vårsolen.

Du ser noen flekker med snø,

dette var tirsdagsbilder

Og jeg som hadde tenkt å vårrydde de nærmeste dagene…

Dette er dessverre gårdsdagens bilder.  Uforutsigbare mars, kulden biter seg fast enda en stund…

Jeg er inderlig glad for at overnattingsgjestene mine i helgen som var…,

fikk oppleve vårstemning, og slapp å kjøre den lange veien hjem på slikt føre som i går…

 

Jeg som hadde tenkt å be alle om å løfte blikket oppover …

ja, for å speide etter noe…

Nemlig gåseplog.

De er rett rundt hjørnet, det er jeg sikker på…

Visste du at “Den karakteristiske V-formasjonen gjør at gjessene sparer energi under trekket.

Hver fugl utnytter oppdriften som skapes av fuglen foran.

Gjessene bytter på å være i front og faller tilbake når de blir slitne.

Gamle og årsgamle ungfugler flyr sjelden først.”

Snakk om godt samarbeid…

 

Det er i alle fall det ultimate vårtegn for meg, men ser ut for at blir en liten stund til de ankommer enda.

Til glede for bonden kanskje?,

for de sliter med beiteskader på innmark…

Jeg kommer i alle fall til å ønske de hjertelig velkommen, for bonden sprer møkk og F….skap,

helst på de fineste dagene vi har, og de pleier ikke å være så tallrike…

Så h*n kan bare hadetsågodt….:)

Men snart, ganske snart må dere løfte blikket oppover og hilse gjessene/gåsene velkommen!

2 kommentarer
    1. Jeg har begynt å kikke opp etter gåseplog, ja… det er et viktig vårtegn! Ser dere har samme fantastiske (ikke) vårværet som her…. grr…! Men snart er det våååår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg