En god 1. søndag i advent?

Det er blitt senkveld og jeg kjenner at dagen har gjort meg godt og har fylt meg med fred på innsiden…

Jeg la meg da det nesten hadde blitt lyst, men sto op i tide til å få dagslys og se på småfuglene som har funnet frem til matfatet…

Mest bare kjøttmeis, men så er den plutselig der, den som er rød på brystet.

Alltid alene, hvertfall nesten alltid.Kan ikke huske at jeg har sett to på engang, men jeg skal speide i vinter…

Skjorene var fraværende. Lurer på om de har flyttet på seg, for noe skjedde med reiret i sommer, så de kan rett og slett ha solgt huset…

Eller så venter de på at mor skal komme og sitte vakt i vinduet og jage de bort når de tar for mye for seg av fuglematen…

Mor kjemper fortsatt på på sykehuset men jeg tenker at det skal gå bra…

Etter å ha vært på innombesøk hos eldste sønn og samboer her i ettermiddag, mest for å se til at den aller minste fortsatt ikke er redd for farmor…,

og samtidig få hilse på de andre besteforeldrene som var på besøk…,

dro jeg på sykehuset til mor for å se formen hennes med egne øyner…

Det står til liv og vel så det, hun kommer vel snart hjem og overtar styringen her tenker jeg…:)

Livslysten er der.

En fin adventsøndag synes jeg, som gav meg ro og fred til natten.

Håper alle har hatt noe godt gjennom dagen, sove godt og drømme noe fint…

7 kommentarer
    1. Er på farta til å legge meg nå.. blei litt ekstra seint i kveld ! Kos med lys i mørketida.. vi har pynta juletreet alt..har gjort det tidlig di siste åra..er kunstig da.. 🙂 Fint for fuglene å få litt mat og fint å se på dem..og spennende å oppdage noen “nye”.. 🙂 Ønsker deg ei fin førjulstid..og håper moren din kommer seg i bedre form snart 🙂 Fin kommende uke til deg og dine <3

      1. Tusen takk for gode ønsker! He, he, bare plasttre her også, men vi venter vel etpar uker til…
        Fin uke til deg og dine også. Klem

    2. Det er da alltid både sorger og gleder i livet. Vi får bare gjøre det beste ut av det.
      God bedring til din mor og kos deg med familien. God advent.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg