Dag 9 og mål i sikte…

Nest siste vandredag og dette er frokost…?

Egentlig så angret jeg litt på at jeg ikke kjøpte noe av de digre søte sakene da vi spiste frokost i Caldas de Reis…

Men vi var heller ute etter noe mer proteinrikt og sunnere saker som kunne hjelpe oss å få fart på dagen…

Vi møter flere og flere  pilgrimsfarere nå,  mange på sykler, og det blir oftere hilst ” Buen camino”…

De på sykkel har en lengre distanse de må gjennom enn vandrere,

for å få pilgrimssertifikat/pilgrimsbevis på at man har gjennomført.

Vi har stemplet i pilgrimspasset vi hadde med oss på restauranter og overnattingssteder vi har vært,

slik at vi har bevis på stedene vi har vandret gjennom…

Dagens etappe tok oss til Padron.  Til et hotell et stykke forbi sentrum av byen og like ved leden. Vi kunne se hvor vi skulle starte dagen etter…

Vi har gått  for det meste under trær som gir oss skygge, og på skogstier som er gode for føttene.

De siste dagene på turen “sparte jeg” tærne mine og gikk med sandaler nesten hele veien. Det gikk utover ryggen, men av og til må man velge mellom pest eller kolera…

Middagsspising på hotellet. Paella er alltid  suksess …

Og som dere ser var det et heller pent sted å spise. Servitøren her kom dessuten med en hel del småretter vi måtte smake på, og til slutt kom det flasker med sterke saker på bordet, vitaminer som vi absolutt måtte ha..:)

 

Vi fant det best å forlate restauranten etter  pliktskyldigst ha smakt noen dråper, tok heisen opp for å finne sengen og gjøre oss klar til siste vandringsdag…

Jeg kjente meg rolig for at vi skulle komme oss helskinnet i mål alle tre…

 

(Fortsettes)

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg