Baker og fyrer…

Jeg har begynt å bake litt om dagene…

Kakene over hadde jeg ikke helt bestemt meg for hvor mye farge de skulle ha, men de ble like gode alle, synes jeg.

og disse her var første gang jeg bakte i år, søte og gode med sjokolade inni . Oppskrift i bloggen til Natheless.

Og dette utrolige gode sjokoladeknasket oppi stetteskålen her…,

fikk jeg øye på da jeg så gjennom kakebuffetbildene i mor sitt besøk. De hadde gått meg “husforbi”, disse søtsakene, jeg hadde hverken sett eller spist…:)

Heldigvis fant jeg ut hvem som hadde laget de, og søster tok med et glass neste dag da hun var innom.

De er selvsagt oppspist, men jeg skal lage en av dagene og gjemme de bort et sted så jeg ikke ser de…:)

Inneholder både Dumlekaramell, marshmallows , tranebær, peanøtter , pluss mørk sjokolade. oppskrift har jeg, og gir den fra meg når jeg lager de.

Blåtimen inneholdt måneskinn i dag som skinte i sjøen.Vakkert var det og umulig å gjengi på mitt mobilkamera.

Et første dryss av snø fra oven, vindstille og kaldt, så jeg tok mot til meg og fyrte i ovnen.

Det har jeg ikke gjort etter at mor flyttet ut, det var alltid hun som sto for fyringen, hun fryser jo alltid og kanskje jeg også blir en slik frysepinn etterhvert..:)

Julepapir og slikt har jeg funnet frem , og har tenkt å få pakket noe i løpet av kvelden.

God bakekveld,  pakkekveld , eller rett og slett onsdagskveld til alle!

 

3 kommentarer
    1. Herlighet så mye fristende da! Takk for reklamen. Vi har spist opp en hel haug av sånne allerede. Tror ikke det blir noen igjen til etter jul. Jeg bakte kokosmakroner i dag og de ble totalmislykka på fargen og de rant ut. Men mannen min mente det var de beste han hadde spist. Så da så! 🙂 Håper jeg er mer heldig med annet jeg skal lage før helga. Fyring må til. Jeg er en skikkelig frysepinn og vi har ikke annet enn strøm og en varmepumpe. Men jeg har masse stearinlys, pledd og saueskinn. Koser meg nå om dagen og det stunder mot jul. Klemsiklem:)

      1. Bare det blir oppspist så baker jeg gjerne,og nå har det jo vært “unntakstilstand” ved at jeg er sykmeldt, så da har jeg tid.
        Ellers blir det helst at jeg liker å bake kaker jeg kan ha i frysen.Godt du har noen som spiser kakene , og smaken er jo den viktigste…Ja, holde deg varm. Klemmer igjen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg