Har du “våpen” mot mørketiden?

Er den ikke nydelig? 

Den bor i Bergen.

Bildet har min datter tatt, hun var og hilste på den en dag…

Denne måneden prøver jeg bare å leve dagene en for en og ikke la negative tanker få ta tak , for det er lett for i mørketiden…

Det er mange som strever med å ta seg gjennom den…, og det er kanskje nå det er ekstra viktig å finne sine små eller store triks for å ikke slippe tungsinnet til, for jeg er en av de som lett kan kjenne på det denne årstiden, og spesielt i november måned.

Jeg prøver fortsatt å gå ut en tur hver dag, trenger ikke være en mil ,  bare ut og få litt lys i øynene…

Flere av dagene er det pus som har fått meg opp.

Ved å klore på soveromsdøren min når hun finner ut det er tid for det.

Jeg tenkte hun var glup, men hun har

ikke fått med seg det med klokkesnuing, og jeg innrømmer at jeg av og til har kjeftet når det er midt i en rad av nattevakter, og hun vekker meg altfor tidlig…

Men opp kommer jeg meg, opp fra sengen og rett på haugen for å få sol i øynene. Før frokost, men etter kaffi. Jeg liker den rutinen.

Og jeg liker å se flyene gå inn for landing, det ene etter det andre mens jeg sitter der på haugen og samler sollys 

Det er midt “våpen” mot mørketiden , en tur ut hver dag, helst før “lyset går av”.

Noen som har andre “våpen” mot mørketiden?

 

 

 

10 kommentarer
    1. Våpenet er meg selv 😀 Jager på dør teite tanker så fort de dukker opp, og planlegger hyggelige ting jeg skal gjøre for andre ( for det blir jeg glad av) og for meg selv 🙂

    2. Jeg har ikke noen problemer med mørketiden, men det er vel slik når en har dyr så må en ha de samme rutinene året igjennom. Men jeg må ut om dagen, man blir så sløv av å sitte inne det meste av tiden.

    3. Tror jeg har samme våpen som deg – ut i lyset om det går….. eller å kose seg mest mulig med mørketur og sammenkrypi i sofaen etterpå…. det bildet bør datteren din være sååå stolt av 🙂

    4. Margrethe: Ja, om du blir nedstemt i mørketiden er det hvertfall ikke fordi du ikke er nok ute…:)
      Tusen takk for skryt til datter for uglebilde!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg