Aldri yoga på en tirsdag…

Dette er steiner jeg fant på stranden i Faliraki for noen uker siden…

De har blitt vasket i Bergen-regn og tørket i Bergen-sol, men jeg angrer på at jeg ikke tok med mange flere. Får bli en an gang…

På hotellet vi bodde var det ulike aktiviteter og en av de var yogatimer kl 11. De var jeg med på de fleste dagene. Den unge damen som instruerte oss var utrolig flink og selv om jeg ikke hang med på alt, lærte jeg nye øvelser. Det gav meg lyst til å få yoga mer i system enn slik tilfeldig som jeg har bedrevet hittil.

Tenker det kan være lurt å gjøre det med en instruktør, i alle fall til man får øvelsene inn i kroppen?

Jeg er jo medlem på et treningssenter som jeg bruker i rykk og napp. Her er det også yogatimer flere ganger i uken. 

Jeg slengte meg på en kveld før jeg skulle på nattevakt, og kjente roen og skuldrene senke seg når jeg kom inn i salen. Her var matter, pledd, puter og “murstein”, tente lyslykter og alt godt tilrettelagt for en yogatime…

Jeg fant meg en plass i mengden. For det var tydelig populære timer med damer i alle aldre.

Yogainstruktøren begynte og jeg fulgte lydig med på matten min…

Her var bare å ligge i ro…

Pust…

og ligge i ro litt til…

og høre på den mooonoootooone stemmen til instruktøren…

som ba oss om å slappe av, puste og kjenne på følelser…

“slapp av i sjeven”…

Ja, for all del, slapp av i sjeven…:)

Kan hun virkelig ikke si kjeven da tenkte jeg…

Etter en stund begynte “sjeven” min å trekke seg oppover i et flir, og hodet mitt beveget seg bakover så jeg kunne følge med på klokken på veggen.

Men milde himmel, skal vi ikke snart begynne å bevege oss da…

Jeg var svært tålmodig denne timen det varte, for jeg ville fullføre, men dette ble for slow motion for meg. Tror det var 4 øvelser på en time…

Jeg  var sjeleglad da jeg kunne si Namaste og komme meg ut…

Dette var en rolig yoga-time og jeg vet det finnes forskjellige, så jeg har ikke gitt opp. Skal nok prøve meg igjen

Men aldri på en tirsdag..:) 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg pleide å ta med stener når jeg var på ferie her hjemme i norge… Har en spesiell en som har blitt slipt helt rund av Hallingdalselven, og så har den flere bergkrystaller rundt om.
      Har aldri turt å prøve meg på yoga, for jeg har tenkt at jeg ikke ville klare det. En venninne har meldt seg på Yoga, arrangert av Norsk Revmatikerforbund. Det var noe varme med i øvelsene. Hvis hun sier at det ikke er så vanskelig, så kan det hende at jeg også melder meg på det ;o))

    2. No måtte eg le – unnskyld – men du må vere mindfull når du er på yoga 😀
      Vent til du får høre at kroppen skal : « sink in too the floor» Hehe…

    3. Hehe..jeg er litt utålmodig av meg så det kan ikke ta fooooooor lang tid..men har sikkert godt av å lære å roe seg ned litt.. Flotte steiner som ser deilige ut å ta på/holde i hånden <3

    4. annebe: Steinene har jeg lagt i en blomsterpotte av glass…
      Ja, noen hver har nok helt sikkert godt av å roe seg ned litt, man må bare finne det som passer.

    5. Så bra at du kom deg på yoga heime og! Ser du treng litt fleire Rhodos-steinar, me får ta turen igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg