Ikke gjør dette…

 

Flaks at jeg ikke brente ned huset i går…

Det er ikke første gangen at jeg glemmer meg akkurat når jeg har dette på gang…

Jeg pleier å gi fryste bær et oppkok før jeg lager smoothie og mer enn en gang har jeg glemt de…

men da har jeg vært innendørs og reddet situasjonen ganske raskt. 

I går derimot, satte jeg kokeplaten på fullt og skulle bare…

Da jeg hadde et ærend i underetasjen , fant jeg ut at jeg kunne gå ut i hagen en tur og rydde litt. Ytterdøren helt åpen så pus kunne gå ut…

Borte i tankene var gryten med bær som stod på komfyren…

Pus hadde gått ut og forsikkerhetsskyld hadde hun lagt seg ned utenfor hos pensjonistene…

Rart tenkte jeg…

Men hun kunne da ha varslet!

Heldigvis hadde jeg et kort ærend inne for å hente noe og da kjente jeg at her var noe galt og løp opp trappen…

Gryten ble slengt ut på terrassen og alle vinduer og dører ble åpnet…

Dette skal IKKE skje igjen! Heretter skal jeg mindfullt stå i ro ved siden av komfyren…

Jeg satte frem noen skåler med sterke sitrondråper i vann gjennom natten. 

I ettertid tenker jeg på at jeg var heldig, for dette kunne gått riktig gæli…

Og jeg som har tenkt på å selge snart…

18 kommentarer

Siste innlegg