Var det den KRÅKA…..

Har du mistet baggasjen din noen gang?

Eller rettere sagt : Har flyselskapet du reiste med, av ukjent årsak, glemt igjen baggasjen din?

Jeg har reist mye og langt , men har bare en eneste gang vært med på å miste kofferten min…

Det var i India og jeg fikk den på døren dagen etterpå.

Da jeg dro fra Stockholm lørdag var vi først forsinket. Vi måtte vente på noen passasjerer som hadde forvillet seg….

Vi kom oss omsider ut på rullebanen , men igjen melding om forsinkelse.

Denne gangen var det en kråke…

Hva den kråka gjorde på rullebanen vites ikke, men kråker er smarte fugler har jeg hørt…

Denne kråka var påkjørt og drept, og det var da jeg begynte å tenke på om det kunne være et tegn på ulykke…..

Glad var jeg derfor når vi omsider landet i Bergen og alle mann stod og glodde ved samlebåndet…

På en baggasje som ikke kom….

Tro om det kan ha vært den kråka……

Vi var mange som savnet kofferter og annet og det dannet seg en kø av mer eller mindre fortvilte mennesker ved serviceskranken .

Jeg skulle bare hjem, og tenkte at baggen som var savnet kom vel tilrette ganske snart…..

Men det tok over to døgn. 

Det er da man begynner å savne ting. 

Jeg lurte på om jeg fikk klærne tilbake i tide…

 til å gjøre klar til neste tur som bare var noen dager til…

Og alle sovetablettene mine lå i baggen jeg savnet. Sminke, kremer, briller…..

Og av alle ting, bankbrikken min.

Heretter vil jeg tenke mer over hva jeg tar med i sende -og  håndbaggasje.

Det ordnet seg for min del, og forhåpentligvis for de andre passasjerene.

Men jeg lurer på om det var den kråka……..

 

4 kommentarer
    1. Margrethe: ….:) Ja jeg har byttet noen ting fra koffert til håndbaggasje etter denne episoden, men heldigvis ikke ofte det skjer nei…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg