En lett middag til lette dager, og “reisesommerfugler” …..

Tid for lette middager til lette sommerdager.

En natt jeg satt og så på Matkanalen, laget de noe lignende dette , og blandingen med squash-fritters, halloumiost, tomatsalsa og salat smakte veldig godt sammen.

Squash-fritters oppskrift har jeg gjerne delt før,  jeg har min  fra “svensken”. Den er slik:

-1 squash, Persille, noen stilker vårløk, 2 egg, 2 ss mel

Riv squash, hakk vårløk i biter. Bland alle ingrediensene. 

(Jeg brukte Persillekrydder og potetmel)

Stek i rapsolje. De renner litt utover, ikke for mange i stekepannen samtidig.

Denne Halloumiosten med basilikum var veldig god, så den kjøper jeg igjen . Meny-butikkene har ett godt utvalg.

Bare til å dele i passe tynne skiver og steke litt.

Tomatsalsa kan man lage på ulike måter. Jeg blandet hakkede tomater med friske, samt rødløk, chilli krydder, litt sukker og salt. Litt tomatpure. Smak til.

Salat , gjerne med Avocado og dressing. Her ble det Aioli-ikke hjemmelaget engang. Kjøpte den på Rema-billig og best!

I dag måtte jeg ut å gå en tur med musikk på ørene.

Disse finingene gikk jeg forbi et sted…. 

Det har seg nemlig slik at jeg plutselig kjente på  reisesommerfugler…

Etterpå måtte jeg hjem å finne frem pass og nope annet….. For nå nærmer det seg….

Er bare “så forbasket” at det er så flott her hjemme nå….:)

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Sånn mat frister nå ja..vi hadde fisk i dag og det er jo også litt “lett”.. :)) Blomstringen er jo bare sååååå fin om dagen :)) Det blir nok fint å reise selv om vi har sommer her nå også…

    2. Ser godt ut da! Du er flink til å lage “nye ting” – godt og komme seg ut, og det er jo deilig her nå! Men likevel – kos å dra avsted da! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg