MENN ALTSÅ….

Ikke at bilde har med teksten å gjøre, men det var bare vakkert å komme hjem fra jobbenatt til dette her forleden. Helt, helt ny snø…

Siden jeg lever alene er det ikke  nødvendigvis menn i min  vanlige hverdag, og enn så lenge trives jeg med det….

I løpet av de siste døgn har de likevel vært endel av dagene og nettene mine. Menn mellom 2 og noen og 80….

Etter å ha unnagjort 2 av 4 netter, hadde jeg lovet å se til de to minste mens min datter hadde viktige ting å få gjort unna. Først “forsov” jeg meg til halv 3 på dagen…, men de krever ikke stort de to små, det er nok å bare være der og holde seg lavt, om man leser eller leker gjemme-ting-leken…

Jeg fikk aller nådigst lov av 5-åringen å ta på nytt sengetøy for han mens jeg var der, og ville vise han hvordan man gjorde det. For det kan vel godt en liten mann på snart 6 år lære seg vel…:) Han var svært lite interessert, men jeg skal nok få han til en an gang….

Noen timer går fort, og så var jeg på nattevakt igjen før jeg visste ordet av det. Og menn der er ganske dårlig på å sove…..

Jeg kan ikke forstå det. Damene sover som oftest helt fantastisk, menn gjør det ikke, og jeg skulle gjerne hatt en god forklaring på det…..

Mann nr.1 som jeg fulgte i seng for n´te gang den natten, og som forøvrig hadde fått mer enn nok som var å sove på, greide såvidt å holde seg på beina mens han klamret seg fast i veggen. Likevel stod han der med et salig flir rundt munnen og ut kom ordene: “Kan vi elske”?  Han spurte nå hvertfall, det skal han ha…..

“Sovetid for gamle gutter nå”, sier jeg mens jeg får han i seng igjen. 

Neste alarm ringer og ut kommer en som har enda vanskeligere  med å komme seg frem for egen maskin. Han forlanger at jeg skal finne frem arbeidstøyet hans, han skal til Voss på jobb, nå med en gang. Og da hender det, siden klokken er 04.30 at jeg ikke greier å svare slik jeg skal…

Jeg er ganske skarp i stemmen og sier: ” Du må nå forstå at du som ikke engang klarer å holde deg på beina  ikke kan dra på jobb”.  I stedet for å prøve å gi  meg en på trynet så begynner han å le… Kanskje han et øyeblikk forsto galskapen i det …..

Vel hjemme igjen kommer jeg på at jeg ikke er helt mannefri nå heller, for studenten er her på overnatting…. Når jeg står opp ut på ettermiddagen, får jeg en liten innføring i det han holder på med, før jeg tar en rask gå- tur ut.  Så kjører jeg han på helgejobb og henter i samme slengen en som har strandet på Flesland. Min svoger vil ha stueforandring, for det er ikke bare, bare å gå og vente på å komme seg ut i nordsjøen…..Man må faktisk vente på at det skal bli helikoptervær, og da kan man ha hotellferie med full betaling….

Menn altså ….:)

 

 

 

9 kommentarer
    1. Greit at gutta lærer å skifte sengetøy også..men skjønner at det ikke var det han hadde mest lyst til :)) Får nok høre litt av hvert i jobben din.. og det var jo fine svar du ga.. man kan ikke alltid si det helt rette..hverken med barn eller gamle..men har man en god tone er det det viktigste.. Ønsker deg en fin kveld hjemme eller på jobb <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg