TAKK FOR MATEN…..?

Akkurat i dag må jeg takke for maten…..

Det ble hentemat jeg kaller frokost og middag i ett måltid.

For  man  får så store porsjoner at jeg gjerne kunne hatt til to middager….

Det er bare en kort spasertur fra meg at denne asiatiske maten blir laget på minutter, mens du stikker innom kiwibutikken ved siden av om du trenger noe….

Er det kanskje det som er litt av hemmeligheten med at det går bra med butikken? De ligger strategisk til? 

I tillegg til at de lager noe som de fleste liker , det lages på kort tid, man kan se på mens de lager maten, og kanskje flere andre grunner….?

I alle fall, dette er det jeg pleier kjøpe når jeg er litt lat og ikke gidder lage selv, eller skal på jobb en lørdagsnatt osv…….

Friterte kongereker i sursøt saus. NAMMM!

 

Akkurat nå går den reklamen igjen på tv. Takk for maten reklamen som helt sikkert mange liker, men som for meg er motbydelig fordi jeg ikke spiser døde dyr.

Gilde sin takk for maten reklame er frastøtende på meg når de viser søte små lam, grisunger og kalver. Og takker for maten. For meg er det bare sånn….

 

Like ned i veien her er det et lokale som stadig skifter leietakere. Det har vært alt mulig innenfor de veggene, og ingenting har gått veien…

Nå er det noen nye som har startet opp og jeg tror det igjen går ganske trått, enda det handler om hjemmelaget middag til salgs. 

Men vet du hva! De to damene som har startet opp, står i tide og utide utenfor og sigger! Aldri i livet om jeg kjøper mat der……

Jeg gir de toppen etpar måneder til.

Det var litt forskjellig om mat, jeg avslutter med å si at frityrstekte kongereker er nesten altfor godt, jeg skal ikke spise det for ofte, og jeg skal hvertfall IKKE kjøpe meg en frityrgryte…..:)

 

6 kommentarer

Siste innlegg