Om Vintermorgen og Forventninger……

I dag våknet jeg før jeg pleier gå å legge meg til vanlig. 

Forventninger om dagen i dag, og selvsagt litt bekymringer om alle kommer seg vel frem på vinterføre…..

Når en liten dame i familien har invitert til stor familiebursdagsfeiring, så er det visst bare å sette liv og helse til å komme seg ut på vinterveier…..:)

Nyttet hvertfall ikke å forhandle om å feire til sommeren….:)

Jeg har jo veldig lyst til å være med, selv om jeg må opp “midt på natten”….

Og, ja, jeg sto grytidlig opp og så det ble lyst ute. Og det er ingen hverdagsopplevelse for meg.

Jeg legger meg når det er mørkt og står opp når det er mørkt. På denne årstiden.  Så om jeg får et glimt av sol i dag kommer jeg vel til å hyle av glede…

Ellers har jeg funnet frem , men enda ikke tatt helt i bruk, lyslampen min. Det er en wake-up-with-light som er fin å bruke til de som ikke kommer seg så lett opp om morgenen, men er dagmennesker. Og jeg som er nattmenneske får bruke den på kvelden, før nattevaktene mine.

Jeg har feiget litt ut når det gjelder å kjøre langdistanse på vinterføre, så i dag er jeg heldig og får sitte på med min sønn og andre i familien. Vi er mange som skal avgårde og vedder på at flere enn meg gleder seg til  å møte familiemedlemmer de ikke har sett på en stund.

For meg er det viktig, også med tanke på tiden vi har foran oss. Jeg ønsker å være sammen med familien min når jeg kan , og føler meg svært heldig som har så mange i nær familie……

Kan enda huske min far som døde av bl.a Alzheimer. Han ramset opp . “Eg har 6 barn, 20 barnebarn og to oldebarn. (de to siste måtte han som oftest minnes på, det kunne bli for mye å huske på….:)

Kjøre forsiktig i dag da , alle som MÅ ut og kjøre, og holde dere innendørs dere som kan….:)

 

 

4 kommentarer
    1. Så fint med blomster og lys :)) Håper dere får en trivelig dag sammen da… man må alltid kjøre forsiktig og være ekstra obs på glatte veier… Klem <3

    2. Koselig å treffe familie, men tøffe kjøreforhold rundt forbi på denne tida av året! Ikke så enkelt……. håper du har hatt en super dag da! Klem <3

    3. annebe: Ja, det hadde vi….., og det er godt at alle er hjemme i god behold.
      Ja, ingen vits i å stresse på glatte veier. Klemmer igjen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg