MIDDAG mellom 20 og 04, og et lurt, men dyrt KJØP…

For meg er det helt vanlig med middag mellom kl. 20 og 04. Når jeg spiser alene….

 Dette er det jeg har laget en del av  i kveld. Til å ha i frysen. Lett -å- ta-med-seg-mat, for det blir en del middager på nattevakter…

Det er Veganmisjonen sin Falafel oppskrift jeg har brukt. Lett å lage , lett å bruke sammen med mye forskjellig tilbehør.

De ser litt gule ut, og det er de. Jeg har oppi en god ts. gurkemeie, som jeg bruker i mye av maten jeg lager.

Ellers har jeg fulgt oppskriften….

Jeg pleier ikke alltid spise så sent da, flere ganger den siste uken har jeg spist sammen med andre, og da “jenker” jeg meg selvsagt…

 

Det er mørketid, og man har bruk for , hvertfall jeg- og mange med meg,-  skarpere syn.

Jeg har lenge tenkt at jeg trenger ekstra briller, briller til å se på tv med, og til å kjøre med. Jeg fikk sjekket synet hos optiker, og bestemte meg for en gangs skyld å kjøpe ordentlige briller….

Og , ja, det koster, men jeg fikk virkelig en aha-oplevelse da jeg begynte å ta de i bruk. 
Jeg ante virkelig ikke at jeg så så dårlig. Selv om jeg flyttet meg svært nær tv-skjermen om det var noe jeg hadde lyst å se godt…, og jeg måtte være mye mer fokusert når jeg kjørte bil etter at det var mørkt….

 

Om de var kledelige er en annen sak…. Jeg brukte svært liten tid å bestemme meg for innfatning. Men jeg skal bare bruke de til tv-titting og bilkjøring…

Viktigste blir å HUSKE de, at de f.eks. ikke ligger i bagasjerommet når jeg har begynt å kjøre, og jeg lurer på hvor brillene er.

Slik som i dag….:) 

Men det må jeg øve meg på….

 

8 kommentarer
    1. Middag er kl fire her…kveldsmat kl åtte :)) Men slik du jobber må det jo bli andre rutiner…Så gode ut de “vegetarkakene”..:)) Og det var kledelige briller til deg.. vakker er du også :)) Både mannen og jeg har anskaffet tv-briller det siste året…må bare ha det nå… Ha en fin dag videre <3

    2. Slit’an med nye briller! Jeg synes du kler dem 🙂 Det koster å kjøpe skikkelige briller, men for meg så er det noe jeg skal ha på meg i hele min våkne tid, så da får jeg heller spandere noe jeg blir fornøyd med.
      “Fint folk spiser seint” fikk jeg alltid høre når jeg var liten, så jeg tror du må være veldig fint folk 🙂

    3. annebe: Den falafel oppskriften skulle du overrasket din sønn med, han som spiser vegetar…..
      Tusen takk! Ja, tv-briller er viktig, og greit når man kan bruke de til kjørebriller også….

    4. margarites: Tusen takk. Ja, da må man ha briller man trives veldig godt å ha på seg….
      He, he, ja da må jeg høre til den kategorien….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg