SVAR PÅ “Hva i huleste”, og et kjerringråd….

Det er tid for å holde seg varm, også for damer i “hot-age”. 

Jeg hadde en fryseperiode for en stund siden, og da kan jeg være sikker på at det er noe på gang, for jeg fryser “aldri”…..

I mitt forrige innlegg med dette bildet

Spurte jeg om noen ante hva jeg holdt på med og om det virket…..

Og ja , her får du et kjerringråd som har virket på meg opptil flere ganger,også denne gangen, og  som gjorde at jeg slapp unna å gå på penicillinkur. 

For det er noe dritt!

 Jeg testet meg  selv (på jobb) for urinveisinfeksjon og kjente symptomene godt på kroppen.

I stedet for å løpe til lege så kan man prøve ut dette kjerringrådet:

Kok opp vann, det skal være  til te og til å ha i en bøtte , og skal være kokende varmt.

Sett det fra deg på en grei plass, f.eks på badet, ja helst på badet….:)

Så er det av med alt nedentil, sett deg på bøtta og la det dampe i vei….., og samtidig drikke på kjerringrokk te som skal være godt for urinveiene.

Så der hadde spisogspar rett…..

Hold ut det du kan…

Jeg er ikke så tålmodig og flink til bøttesitting lenger så det var ikke så altfor lenge jeg holdt ut….:)

Gjenta noen dager, og hold deg varm ellers!

Men den Bergenser avisen jeg hadde med til tidtrøytte måtte bare ligge der, for man skal helst være mindful når dette pågår, så man ikke står i fare for å brenne seg både her og der….:)

Og virket det?

Ja, det gjorde, jeg er “frisk som en fisk” igjen….

Denne juicen har jeg også begynt å bruke. Den skal også gjøre godt for blæren.

Husk å ikke fryse, eller gå barføtt, for UVI er ikke noe kjekt å ha.

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det der kjerringrådet skulle jeg visst om for mange år siden. Jeg var nemlig veldig plaget når jeg bodde på østlandet. Hadde en haug med penicillinkurer et år…men etter at jeg flyttet tilbake til Bergen så ble det helt slutt. Og takk og pris for det, for det er ikke noe godt! Flott å høre at kjerringråd hjelper!

    2. Takk for godt råd….det det med bøtta har jeg aldri hørt.
      Akkurat nå er jeg i gang med å bruke noe annet, som skal hjelpe til med så mye. Nemlig eplesidereddik. I morgen skal jeg innom helsekostforretning å kjøpe et bedre produkt enn Coops sin.

    3. Også jeg som trodde det var fotbad..hehe.. Er heldigvis ikke plaga med slikt, men da har jeg oppskrifta om jeg skulle trenge den en gang.. :)) Ønsker deg ei fin ny uke <3

    4. BforB: Er spennende å prøve ut enkle løsninger og finne ut at det kan hjelpe mot både det ene og det andre. Eplecidereddik ja. Kjøp en god en.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg