EN HELG MED PÅFYLL for både kropp og sinn….

6 søstre som møttes en helg, først og fremst for å feire en søsters store dag.

Så fikk vi samtidig gjennom helgen påfyll for både kropp og sinn….

Dekorasjonen over laget en søster av noe jeg var oppi haugen og hentet mens jeg skulle ta noen bilder av omgivelsene der vi befant oss

Lauvøy feriesenter på Askøy. Et fint og fritt sted å trekke seg tilbake for en søsterhelg…..

 

Nå er jeg jo ikke lenger så god til å gjøre flere ting samtidig, så da jeg hadde plukket lyng, mose og annet og tatt noen bilder hadde jeg forlagt fotoapparatet oppi lyngen et sted . Så her måtte flere av søstrene på leteaksjon med det samme de kom frem……:)

Det ordnet seg . Like før regnet satte inn for fullt…….:)

Når man skal tilberede mat  på ukjent kjøkken og det er bare det aller mest nødvendige som finnes der, så er dette bildet et bevis på at det er bedre å være “revelaus enn rådlaus”.

Søster skal tilberede en peanøttsaus og skal knuse peanøtter, men det var ikke så mye å hjelpe seg med og da er oppfinnsomheten desto større.

En gryte og en sprudlevinflaske……:)

Det ble god mat og drikke, mye latter og gode samtaler gjennom hele helgen….

Vi benyttet også tiden til litt turgåing.

Hit gikk jeg, både alene og sammen med en søster, et lite sted med sjø rundt på alle kanter. Jeg følte litt på  at jeg kunne tenke meg å flytte hit, men det får tiden vise….

Vår jubilant hadde med en gave til alle sine søstre. Hun hadde strikket et par votter til oss alle. Figurene her er to ravner fra norrøn mytologi.

Det er Hugin og Munin. Navnene betyr Tanken og Minnet.  Det varmer bare jeg skriver om det……

En annen søster hadde med et “arsenal” med eteriske oljer. Hun kurerte bl.a hodepine med en av de. Og bedyret at noen av de hjalp for søvnløshet og egentlig det meste av plager. jeg ble nysgjerrig og skal nok finne mer ut, og prøve noen tror jeg……….

Da vi dro derfra i går skulle jeg egentlig hatt noen dråper for en altfor full mage…:)

Takk for en kjempeflott feiring og søsterhelg!

 

 

9 kommentarer
    1. Gratulerer til søsteren :)) Så trivelig ut det her..god mat også :)) Godt fotoapperatet kom til rette..ikke bare bare å styre med flere ting på en gang..hehe.. Så heldige dere var som fikk flott gave av jubilanten .. Kos deg med uka videre <3

    2. Det ser jammen ut til at dere er en særdeles kreativ gjeng med søstre. Så koselig og så mye god mat. Det med vottene var jo et ekstra fint påfunn! 😀

    3. annebe: Ja, en veldig trivelig helg! Nei, jeg har blitt litt mer treig med årene når det gjelder å gjøre flere ting om gangen….:) Håper du også koser deg i uken som er

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg