Gullmannen , mat og vin, og babyer på stranden…..

Jeg lover…

Dette får bli det aller, aller siste bildet av en langhåret meg.

Jeg synes gullmannen i Agia Napa og jeg er et ganske stilig par akkurat her…..:)

Hvem han er , det vet jeg ikke.

Det var varmt på Kypros om kveldene i år. Det var ikke nødvendig å ha på seg så mye klær når man skulle ut og spise, eller bare ta seg en tur til byen etter å ha ligget på  en strandstol i mer eller mindre 8 timer…..

Mat var det nok av , men for meg som ikke spiser kjøtt ble det helst sjømat, for det er ikke mye utvalg av rene vegetarretter. Synes jeg.

Moussaka og Lasagne er mektige retter før man skal på hotellet og legge seg. For døgnrutinen var som den pleier- tidlig opp , tidlig i seng. 

Dette var egentlig det beste måltidet mitt. Laks og kongereker med tilbehør.

Og vin. Her er virkelig ikke snakk om halvfulle glass ……

Og selvsagt smaker både mat og vin ekstra godt i fine omgivelser….

En helt annen sak jeg hadde tenkt å si noen ord om er : 

Hva i huleste gjør barn under 1 år på en varm strand i timesvis om dagene?

Jeg forstår det bare ikke…..

Det er garantert noen småbarnsforeldre som blir forarget over dette utsagnet, men det er svært irriterende når man for engangs skyld kan slappe av og det ligger noen babyer rundt om og skriker av full hals. De har faktisk IKKE lyst å være der. Det er for varmt rett og slett, de skulle vært i skyggen…..

Når barn er store nok til å oppholde seg på  varme badestrender , så skriker de ikke…. 

Det var et lite oppgulp etter ferien i Agia Napa i år

 

 

6 kommentarer
    1. Du store min for lekker mat, tenkjer eg, her eg sit ved frukostbordet med ei skål frukostblanding og biola, og ser ut på eit trøystelaust regnver. Men skit på, no skal eg ta på meg regnklede og sykle for å treffe dei andre turveninnene min for ein times gange i skogen.
      (Rikeleg fulle glas likar eg og)

    2. Enig med deg der, Maiken. Små babyer har ingenting på i stekende sol å gjøre!
      Om de ligger i skyggen bør det gå greit for korte perioder på dagen, men seriøst.. da
      setter man egne behov foran barnets. Stakkars små mennesker som er så forsvarsløse
      og ikke kan si ifra på annen måte enn å gråte når de prøver å formidle noe.

    3. Stilig par ja :)) Solsenger og lite klær høres nydelig ut.. og maten så jo skikkelig god ut den også, for ikke å snakke om vinglass med dugg på.. :)) Enig med det med babyene, skrikinga er et tegn på at de ikke er særlig fornøyde ja.. Men ellers ser det ut som en fin ferie du har hatt <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg