TRENGER DU SOVE GODT?

 

Trenger du sove godt?

Eller, har du god søvn?

Disse to produktene har jeg først prøvd  hver for seg. Med heller dårlig effekt.

Da var det en på helsekostbutikken,- for det er der de er kjøpt-, som sa at de fleste brukte begge produktene sammen, da skulle de virke godt!

Jeg ville prøve , og her en kveld det var tid for å få en god natt søvn, var det å hive inn på to Melissa Dream, og slappe av med en “god” kopp te. (Jeg liker i utgangspunktet ikke te)

I stedet for å bli søvnig, så synes jeg nesten det hadde motsatt effekt. Jeg sovnet som vanlig i 04-tiden, og kjente meg ganske sur dagen etterpå…..

Så mitt råd: DRIT I å bruke pengene til dette, om ikke du er nysgjerrig nok da. Bruk heller pengene til god vin….

og trenger du regulere søvnen er Imovane innsovningstabletter virkelig gode. Men man bør ikke bruke de hver dag, eller svært ofte, om man ikke vil bli avhengig.

Søvn er så viktig for å fungere i dagliglivet, så uansett hvordan dere gjør det så tenker jeg at man bør bruke noen hjelpemidler om man trenger.

Trenger du noe å sove på? eller er du en av de heldige….

19 kommentarer
    1. Hmmmm, jeg har brukt Melissa dream siden påsken, og kan ikke si meg annet enn fornøyd. Tar 2 tabl. før jeg skal legge meg, og sover som et barn! Mine søvnproblemer har vart over år. De kom da vi ventet på at et hjerte skulle dukke opp til sønnen min, noe som betydde at jeg lå på “allerten” hele tiden.
      Om jeg hopper over en kveld så merker jeg det veldig godt på søvnen, så jeg har ingen planer om å slutte. Dessuten så er det jo bare urter og mineraler + noen få vitaminer i de.
      Vi er så forskjellige, hva som funker på meg, funker ikke for deg. Selv tror jeg kanskje at grunnen til at de virker på meg er at jeg manglet noe som er i de 🙂

    2. Søvnen min varierer veldig.. Natten som var sov jeg veldig godt, jeg sloknet totalt :p Håper jeg sover slik i natt også 🙂
      Jeg har derimot veldig livlig fantasi mens jeg sover, og drømmer veldig mye nesten hver natt :p Tror ikke jeg har prøvd kosttilskudd for å sove bedre, men liker å drikke den “Night time”-teen fra Pukka med litt honning. Ikke at den virker noe særlig, men den er veldig god 🙂

    3. Lillja.blogg.no: Takk for svar. Veldig interessant at det fungerer så ulikt på ulike personar. men er virkelig bra at det fungerer for noen….

    4. Rikke: Alle drømmer hver natt sies det, og det er sunt å huske drømmene sine sine sies det. Jeg husker også , om ikke etter hver dag/natt, men husker ofte det jeg drømmer , og prøver analysere litt….

    5. Unni: Ja, da er du heldig. Var annerledes før, med småbarn i hus, da kunne jeg nesten sovne stående. men ting forandrer seg gitt….

    6. Jeg har ikke prøvd de produktene, men noen andre fra helsekostbutikken. De fungerte heller dårlig de også. Nå har jeg gitt opp alle produkter, og prøver meg uten… Med og uten hell :o))

    7. Jeg har alltid slitt med søvnen. Og er ofte redd for at lommeboken skal bli slankere enn meg. Så sjelden jeg hopper på helsekostprodukter. For har erfart at virkningen oftest uteblir. Men det har så klart vært unntak.
      Tror nok at virkestoffene ikke virker like godt på alle heller. Grunnen til søvnmangelen kan jo være så forskjellig.
      Selv har jeg fått veldig god hjelp av Melatonin. Altså den sorten som ikke er registrert legemiddel i Norge, men som man likevel kan få på resept. Det tok litt tid før jeg endelig fikk rette sorten. Og nå har jeg endelig fått litt bukt med søvnen de siste månedene. Tar dem ikke hver dag, men med jevne mellomrom, for å klare å “hente meg inn litt”, eller når jeg skal noe dagen etter, og kanskje må stå tidlig opp.
      Mitt problem er helsebetinget. Så alt annet jeg har forsøkt, har vært bortkastet. Bortsett fra Lavendelolje. Det er ikke sånn at jeg sovner av det, men jeg blir veldig avslappet og hviler bedre, selv når jeg er våken 🙂

    8. Vet du hva jeg bruker? 🙂 En pute under beina, legger meg på ryggen og mediterer, når jeg er slapp, ja da snur jeg meg til for å sove. gjør jeg det for tidlig blir jeg liggende og vri meg. Dette gjør jeg hvis jeg våkner om natten også. I tillegg er det fint å massere tommelfingerleddet, der det er et søkk, det er avslappende. Og man kan også massere litt hodebunn og tinninger, helt gratis alt sammen og virkningsfullt 🙂

    9. Vera Lynn: Hadde jeg ikke jobbet natt, hadde jeg vært avhengig av Imovane, men jeg kan stort sett sove når jeg får, men innimellom når jeg skal etter eller annet, eller ikke har lyst å sove bort dagen, trenger jeg litt “drahjelp”, og Imovane fungerer svært godt. Så langt…

    10. suttung: Oj, kanskje jeg må prøve det. Jeg kunne tenke meg å ha noe å supplere Imovane med, noe som ikke er avhengighetsskapende, er derfor jeg har prøvd annet.

    11. Kjedelig å slite med søvnen, men tror du alle nattvaktene dine forstyrrer søvnen??
      Ikke særlig å være irritert etter en dårlig natt, da er det bedre å få hjelp som virker.
      Jeg er nok av de mer heldige, sovner for det oftest raskt. Har en fitbit som jeg kan se hvordan jeg har sovet, ikke alltid så lenge dyp søvn….men skjønner jeg sover bedre enn hva jeg begynte å innbille meg for en tid tilbake:).

    12. Jeg sover stort sett veldig dårlig.. men bruker ikke sovetabletter.. Har nok brukt den teen der en gang.. men for meg er det litt tilfeldig når jeg sover bedre.. men kaffe på kvelden blir helt håpløst …

    13. annebe: Da er du ganske sta… eller standhaftig 🙂 Jeg orker så lite når jeg har lite og dårlig søvn, så jeg trenger litt drahjelp innimellom

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg