6 søstre-samling


Det var en gang 6 søstre som hadde fått frihelg fra jobb, menn, barn, dyr og vanlig familieliv…..

Solen skinner og bildene forteller hvor nydelig her er i Kvam på denne årstiden. Jeg står på terrassen i huset vi er gjester i, huset til en søsterfamilie. 

Jeg tar bilde mot Framnes Kristne vidaregåande skule, -der jeg gikk på folkehøyskole for leeenge siden, og der min søster som bor her, er lærer nå.
 


 

Akkurat denne helgen hadde hun fått hjemmet for seg selv. Det var  planlagt storinnrykk av hele søsterflokken.

Vi er 6 søstre som har stor glede av å tilbringe tid med hverandre, og en og annen gang klaffer det at vi møtes

uten resten av flokken med menn, barn og dyr……

Jeg tror det er til nytte for alle parter…..:)


Dette var på menyen fredag kveld.
 

Vi hadde på forhånd planlagt å gå en fjelltur. Siden det var fina veret var jeg ikke vanskelig å få med på topptur. Vi valgte å starte lørdag etter en skal-bare-handle litt- tur i Norheimsund.

Etter at handlingen var unnagjort, kjørte vi oppover, helt til der stien begynte. Etter et lite stykke måtte vi gjøre et stopp for å betale vegavgift.


 Egentlig synes jeg vi burde FÅTT betalt for å kjøre denne smale, bratte veien oppetter…..

 Men min søster her hadde vært sjåfør i brattebakkene  før, her var bare å holde seg fast og holde kjeft….:) Det var forresten noen utrop i det hofter, korsrygg og romper fikk seg noen smell i humpeveien , men jeg tror ikke vi ble mer ødelagt enn vi var fra før…..:)

På vei oppover. Vi skal på en topp ved Krokavatn

 

Dette er bare et eventyrlandskap å gå tur i…

 

På toppen, etter en akkurat passe opptur denne dagen. En times tid å gå.

 Jeg tar bilde av 4 søstrer. Men hvor er den femte, dvs. nr. 6, aller minstemann? Har hun løpt videre på en høyere fjelltopp mon tro?

Å neida… sprekingen- hun som elsker å løpe-,nektet å være med . Hun skulle være hjemme, nyte sol og bare slappe av , spesielt i hode og ører kanskje….:)

 

Her er vi på vei nedover. Det var så varmt at et bad kunne vært både fristende og forfriskende ,men se, her ligger det enda litt snø igjen i vannkanten.


Vel hjemme igjen laget vi mat.
Utover kvelden kom dette på bordet, alle var med og tilberede og eimen av hvitløk vil nok ligge i flere dager….

Utsikt fra terrassen by night. 

og hva vi ellers fylte helgen med var søsterprat om ALT fra A til Å. Vi kan være uenige , diskutere heftig, og hevde egne meninger, men er like glad i hverandre som søstre skal være, fordi om….

 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Så koselig at dere er så mange 🙂 Jeg har en søster og en bror, og søsken er topp 🙂 Veldig glad jeg har dem 🙂 Så ut som koselige dag <3

    2. Vakkert eventyr både gjennom bilder og tekst ! Utrolig flott så det ut der dere gikk på tur..og det været og all den gode maten.. og flotte jenter så helt supert ut.. sikkert deilig påfyll av opplevelser og samhold :)) Nattbildene var idylliske..og det er vel din favoritt tid av døgnet også..hehe..

    3. Så koselig at dere fikk samlet alle søstrene! Det er gull verdt, og jeg tenker at dere storkoste dere. Flotte bilder fra turen deres, det er mange fine turmuligheter i området 🙂

    4. Herlig tur så det ut til, tross uenigheter ser det ut som dere er like på å kunne kose seg 🙂 Fantastiske omgivelser og nydelige måltider 🙂 Fikk nok ladet batteriene der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg