MAN skal være grei og snill….

 

og for øvrig kan man gjøre hva man vil…..

Egentlig burde det jo være så såre enkelt som i Kardemommebyloven…..

I går var jeg på Fyllingsdalen teater med mitt barnebarn på fem år. 

Jeg hadde lyst å se akkurat denne forestillingen fordi jeg liker historien om Kardemommeby, og fordi jeg for mange år siden hadde et barn i byen der….

Min  yngste datter, som jeg synes hadde passet til å være skuespiller i stedet for ernæringsfysiolog, spilte på dette teateret da hun gikk på barneskolen.

Jeg synes derfor det var ekstra gøy å se denne forestillingen.

Det sterkeste kortet synes jeg var Jonatan. Som ble spillt av Stig van eijk.

Men mitt barnebarn på 5 år sa etterpå at det var morsomt og gøy, og da var mormor såre fornøyd…:)

Her er det sta eselet. Som nekter å røre på seg . Heldigvis kommer Tobias i tårnet og ordner opp….

 

og her brenner det i tårnet til Tobias. Det var forøvrig det mest fengende , synes jeg….

Det var for øvrig flaks at vi kom oss avgårde. I min datter og barnebarn sitt hjem var der omgangssyke på gang. Og hjemme hos meg, vel, vel

Jeg hadde kvelden i forveien låst meg selv inne på mitt eget soverom, og var heldig at jeg kom meg ut uten å involvere så mange andre….:)

Men jeg sier som i Kardemommeloven:

” Man skal ikke plage andre

man skal være grei og snill

og for øvrig kan man gjøre som man vil…..:)  “
 

 

 

6 kommentarer
    1. frodith: Ja, er ikke alltid enkelt å være snill og grei mot de som ikke er det mot en selv. Men til syvende og sist tror jeg det hjelper….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg