OM IKKE ALT BLIR BRA TIL SLUTT…..

Om ikke alt blir bra til slutt, da er det ikke slutt enda…….

Dette var ord fra en film jeg så en gang , Marigold hotel. 

En herlig film om ulike eldre mennesker på vei til et nytt liv i India på sine gamle dager.

Nå har jeg vært i India og har ikke tenkt meg dit igjen, men fremtidsdrømmer har jeg likevel….

Selv om det er viktig å leve her og nå, så synes jeg det også er viktig å ha noen drømmer, og det kan jeg si, det handler ikke om alder….

Det er det med å bo, finne et sted som er hjemme. Å kjenne at jeg er hjemme. Helt, helt innerst i hjertet…..

Jeg har bodd på så mange ulike steder gjennom livet mitt, noen flyktige plasser, andre i mange år. Flere steder, inkludert her jeg bor nå, som føles litt som hjemme.

Jeg har både leiet og eiet ulike boliger, men alle steder jeg har bodd har vært tilfeldig…..

Jeg synes selv jeg har et godt liv nå, men jeg ønsker å flytte på meg om ikke så altfor lenge. Det er en av de største drømmene mine for øyeblikket.

Jeg drømmer om et akkurat passe stort hus, ute ved havet der jeg kommer fra, at jeg kan ha utsikt til sjøen,  en hagestue, kanskje dyrke noen grønnsaker og fiske min egen fisk. Og en katt som kan bo der med meg….Da er på en måte ringen sluttet for min del…..

Er det for mye forlangt eller…..?

Om ikke alt blir bra til slutt, da er det ikke slutt enda……

 

 

11 kommentarer
    1. Det var et godt “Ordtak”. Alt starter med en drøm. Jeg leier jo nå, og jeg har foreløpig lagt husdrømmen på is. Jeg nyter å ha økonomisk frihet og kunne dra på kurs eller kanskje ta en “drømmeferie” uten å måtte ta mange ekstravakter for å kunne realisere drømmen. Jeg tror også at det å ha et eget hus ikke er verdt prisen for min del. Jeg vil ha noe mer lettvint – i alle fall hvis jeg skal bo alene resten av livet! Men : Lykke til med DIN drøm; det unner jeg deg virkelig 😀

    2. Jeg har faktisk aldri leid bolig. Jeg har bare eid. Det er mye ansvar i å eie. Men til gjengjeld kan jeg jo gjøre hva jeg vil med eiendommen da, innenfor kommunale regler så klart 😉
      Men drømmen din, den synes jeg høres ut til å være fullt mulig å realisere 🙂 Og det er så viktig med drømmer. Det å ha noe til å drive seg fremover. Mål man ønsker å nå, mål man jobber for å nå. Dette synes jeg du har fortjent, så det tror jeg du vil klare å få til <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg