OM HUSFRED OG PÅSKEDAGER…

 

Navnet på det grønne innslaget på bildet er husfred. Det er det jeg ønsker for alle nå i påskedagene, når man gjerne er sammen med andre flere timer og dager enn man pleier i hverdagen….

Og oppstillingen av påskekyllingene var bare helt tilfeldig, helt til min sønn kom på besøk og lurte på om jeg hadde noen tanker bak….:)

For det har vært meg og fire barn i ganske mang år forut…. 

Nå er de voksne med egne liv, men jeg hører og ser de ofte nok (?) og følger med på de enda…..

Snapchat  er virkelig god  å ha. Jeg får flotte bilder fra skiturer på fjellet hos eldste sønn, den ene toppturen etter den andre. Nydelig er det der, men snø og ski er ikke for meg så det er ikke noe savn….

Snapchatbilder får jeg også fra Tenerife der min yngste datter er på jobb i 14 dager. Så får hun sol og litt fri samtidig.

Min eldste datter dro med familien til et annet sted i landet, men de var heldigvis innom på middag før de dro sin vei for påsken.

 

Roser fikk jeg når de var her, det var barnebarnet mitt på fem år som hadde valgt de ut, han ville ha røde roser, ikke gule …..:)

Som så mange andre påskedager er jeg hjemme og det er jobb som gjelder for meg. Det er de dagene i året helsepersonell kan tjene litt ekstra, og jeg som er alene vil heller jobbe og spare penger til å bruke i sommer.

Jeg er likevel ikke helt alene, for studenten (yngste sønn) er her noen dager, sover her, og bruker stuen min som lesesal. Det er eksamenstid snart…

Og dessuten jobber han også i påsken.

Så er det folk i huset, både når jeg jobber om natten og når jeg sover på dagtid. 

Det kjennes tryggere ut, for man vet jo at hvert år etter feriedager, hører man om innbrudd…..

og disse har jeg fått innbrudds-besøk av. De er ikke velkommen i det hele tatt, men pleier være innom hver vår, unntatt i fjor da vi hadde en tørr vår.

Heldigvis har jeg funnet et effektivt middel så de blir borte vekk ganske snart. 

Ønsker alle en fortsatt god påske!

De to siste bildene er for øvrig fra min “topptur” her i nærområdet. Man må ut og opp når det er opplett…..

 

7 kommentarer
    1. Koselig med blomster hos deg :)) Og de fine kyllingene som liksom kunne forestille deg og barna… søte <3 Fint å få vært litt ute i naturen...blitt en liten tur på oss også :)) Ellers har eldste sønn vært her å spist nå...yngste er på tur til Hemsedal :)) God natt og fin påske videre både på jobb og hjemme :))

    2. Husfred er bra 🙂 Her i huset har vi spilt Monopol i hele kveld. Ingen TV, bare god gammeldags brettspilling. Hvem som vant vet vi ikke, vi ga oss nå når dolk begynte å bli litt småtrøtte. Koselig å samles sånn på den “gammeldagse” måten 🙂

    3. For meg er det viktig å ha litt tid for meg selv i påsken, hvor jeg slipper å være sosial. Det er den eneste måten jeg klarer å koble av å slappe av…. Nå er det heller ikke stressende sammen med gode venner, men man trenger å være litt alene innimellom.
      I dag har jeg en virkelig sløv dag…. Kjølig ute så jeg har krøpet langt ned i godstolen med PC’n i fanget :o))
      Så flotte roser du fikk, og de røde er aldri feil selv om det er påske å mye går i gult :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg