FISH-TACO og borte eller hjemme?

 

Taco kan man jo mikse sammen av alt mulig…eller?

Og mat er ekstra godt når man slipper lage selv, synes jeg….

Min datter som nå har reist tilbake til Stockholm, er flink å lage mat fra bunnen av og det er forøvrig mine andre barn også, bare så det er sagt……:)

En av dagene/kveldene (hun liker heldigvis spise middag sent….), laget hun til dette 

FISKEKROKETTER: seifilet, salt , pepper, mel. Miks det sammen og lag små fiskeboller som stekes i ovn ca. 10 min. Da blir de faste og fine. 

Dypp de så i : 1. mel    2. sammenhvispet egg   3. griljermel .  Frityres i olje.

Ved siden av tacoskjell og diverse salat hadde vi GUACAMOLE: avokado, lime, hvitløk.

og TOMATSALSA: 2 tomater, 1 gul løk, 2 ss hakket koriander, salt , olivenolje.

 

 

DRESSING: 1/2 boks lettrømme/creme fraiche, 2 ss majones, litt chillisaus, krydder etter ønske.

Et lite PS. Disse fiskekrokettene vil jeg tro er lett å få barn til å spise, som “griner litt på nesen” over fisk….

 

BORTE  ELLER HJEMME? Jeg har fire barn, tre av de bor i passelig avstand til mitt hjem. Min yngste datter som har har bodd i Stockholm i en del år nå, fikk oppleve Bergensvær på sitt verste når hun denne gangen var i Bergen en stund. Og tror du ikke hun har blitt riktig så værsyk…Eller kanskje det er mer enn været? Jeg deler dette bildet med tekst jeg fikk av henne  på snapchat, dagen hun dro hjem?  For Stockholm er visst hjemme nå……..

 

9 kommentarer
    1. Det så veldig godt ut, jeg bruker alltid karbonadedeig i taco.. men frista det her også :)) Fin jente, sikkert rart når hun kaller Stockholm hjem.. men godt å vita at hun trives der tenker jeg <3<3

    2. Det så kjempegodt ut 🙂 Ja sikkert litt rart når hun kaller Stockholm for “hjem”….. Men det blir vel sånn når hin har bodd borte så lenge og trives sikkert godt også. 🙂

    3. spisogspar: Ja, man får bare finne seg i…:) og det er fint hun trives i sin by og sitt eget hjem i fall. De første årene ville jeg hun skulle flytte hjem igjen, men jeg forstår henne godt nå at hun trives der hun bor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg