FOLK I HUS….

 

Ikke at det har noe med blomsten å gjøre, men jeg har nå den her i min stue og synes den er vakker der den står.

I dag , eller rettere sagt sent i kveld, kommer svensken hjem. 

Jeg sier hjem , selv om min datter har bodd i Stockholm i mange år nå….

Hun kommer til tomt hus, men sengen er klar . Jeg er som vanlig med de gamle…

Det er fint med folk i huset. Selv om hun nok får det travelt med alle hun vil rekke rundt til, så blir hun vel litt hjemme også…, og jeg hører det er planer om flere overnattingsgjester… Så det blir folk i hus.

Jeg skal sove bort de neste fire dagene, for her må jobbes til turen i sommer , til der “regn nesten aldri forekommer”. ja , det er det det står, og jeg stoler på det…

og til “havutsikt for bruk alene”.

Dagene har blitt lengre og lysere, og jeg stresser ikke med å løpe opp i haugen med det samme jeg får opp øynene. De dagene det er sol på  himmelen vel å merke.

Kjenner at jeg har fått vår-ro over meg. Men gleder meg til jeg får litt vår-energi. For det er mye som skal gjøres både ute og inne….

 

“Så kommer våren, og våren er

ei lita gulgrønn jente, som kaster fargene opp av

kurven sin, og setter fuglene tilbake i

trærne og henger sola høyere opp på himmelen……”

(Arild Nyquist)

Tulipaner en dag fra min datter som var glad jeg kunne passe på “småtrollene” noen få timer…

 

 

10 kommentarer
    1. Så kjekt å få datteren din hjem en liten tur. Og selv om det ikke er hennes hjem lenger, så er det jo ditt hjem fortsatt 😀
      Og ja, våren er en herlig tid, og du har mye å se frem til med tur til varmere strøk forstår jeg. Det skal jeg også, i påsken. Det blir ikke noen hviletur, men godt med litt sol og varme fordet 🙂
      Fine tulipaner, sånt lyser opp. Og den blomsten du starter innlegget med….virkelig flott da 😀 <3 Og herlig farge 🙂 Wow 😀

    2. Eva: Ja, alltid kjekt å få henne hjem. Blir ikke altfor ofte når de har sitt eget liv ganske lang borte…
      Jeg må bare glede meg til sommeren, men høres kjempekjekt ut med påsketur. Gdansk?

    3. Denne gangen skal vi til Kroatia. Det er datteren min som skal delta i Twirling EM. Hun skal delta med pompons. De er en svær tropp, og har trent hardt det siste året 🙂 Jeg er med som supporter og håper å heie dem frem til EM seier 😀
      Blir nok litt tid til å se seg litt rundt også håper jeg 😀

    4. Nesten så eg får dårlig samvittighet over all jobbinga di! Men trur nok me har valgt ein super plass te ferien, eg har alt begynt å samla bøker te turen. Må helsa svensken😊

    5. Anne: Det treng du ikkje. Hadde vel vært til et annet formål jeg jobbet om ikke det var den turen. Godt å vite at du samler bøker….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg