TO HJERTEGODE VEGETARRETTER

Det hender når jeg har fri fra nattevakt at jeg lager opp middag for flere dager og har i frys eller kjøl, slik at det skal være lettvint de dagene jeg står opp sent på dag. Ofte spiser jeg middagen etter midnatt likevel…..

Disse grønne kakene heter spinat og quinoapucker og er laget av spinat, kokt quinoa , fetaost, mel, hvitløk og litt krydder

oppskriften finner HER

Så var det den utrolig gode suppen jeg har laget mye av og hatt tre ganger til middag på en uke. For det gjør ingenting å spise det samme flere dager når det er noe godt.

Oppskrift på gulrot og linsesuppe finner du HER

Ved siden av suppen har jeg stekt brød med hvitløksmør. I tillegg til hvitløk har jeg oppi smøret dette krydderet som gjør hvitløksmør veeeldig godt

 

11 kommentarer
    1. Takk for lenkene du:) de Quinoapuckene må jeg lage snart.. suppen lager jeg minst en gang i uken. Helt enig i at man kan spise det samme flere dager på rad. Sparer både penger og tid på det.

    2. Deilig mat ser det ut til 🙂 Lagde vegetarsuppe i går jeg , eldste sønn skulle spise her..masse grønnsaker, grønnsaksbuljong og byggryn.. smakte bra , har til i dag også :)) Fin dag videre til deg <3

    3. Så greit å lage middag for flere dager. Det er så lett å ty til lettvinte karbohydrater når man er sulten og ikke orker å begynne på en middag. De spinat- og quinoakakene så veldig gode ut og at de er vegetar er jo helt fint.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg