EN BALLONG UTFORDRING

Ballonger i posten kan bare komme fra Frodith! …….

Med utfordring om å ta de med ut og lage en liten foto-shoot med ballongene oppblåst…..

Planen for dagen var fin den…..

 Jeg skulle ha middagsbesøk, bl.a av mine to barnebarn , og hadde i den forbindelse tenkt å få min datter til å ta noen fine bilder med mormor, barnebarn og ballonger.

Jeg blåste ballongene opp i god tid, og ordnet de med bånd .

Så begynte det å sprekke rundt ørene på meg, og jeg tenkte det var best å få de ut…

 

Det har vært som vanlig ruskevær i Bergen i dag, og jeg hengte noen av de i hagebusken sammen med paraplyen i påvente av de som skulle komme.

Han med kaffekoppen og de andre naboene fikk bare lure….:)

Da kom det en telefon.

De som skulle være med på foto-shoot hadde måtte gjøre vendereis fordi 4-åringen , som i utgangspunktet ikke var helt frisk, hadde begynt å kaste opp på veien….

Så en ordentlig ballong-fotoshoot får jeg ha tilgode, jeg akter å kjøpe noen nye, og ta med neste gang jeg treffer mine barnebarn, og når det er lyst….

For det er i grunnen gøy med ballonger…. Og de jeg fikk tilsendt var noen nydelige  blå og grønne farger på.

I dag er det ett år siden far døde, hans beste farge var blå, og jeg sender avgårde en ballong og mange tanker til han…..

Jeg skrev av og til i dagboken hans, litt på tull og litt fordi han var så glad i roser, men mest fordi jeg var så glad i han:

“Rosene er røde ,fiolene er blå, druene er søte , og du er likeså”.

 

I dag får det bli dette diktet:

“Gresset det blir grønt…

og himmelen blir blå…

Ballongene er søte

og Frodith likeså.

 

 

 

26 kommentarer

Siste innlegg