GODT NYTT ÅR! og om uhensiktsmessig undertøy….

 

Med utsikt til hele byen fikk jeg tilbringe noen timer her i går, før jeg måtte på nattevakt. 

Her, er hos en søster , som i går hadde en flott utsikt til nyttårsrakettene. Men det var etter at jeg hadde fått servert nydelig vegetarmat og dessert og andre godsaker…

En koselig kveld sammen med søster og niese noen timer, før jeg dro på sykehjemmet for å tilbringe resten av kvelden og natten der.

I natt var det god anledning til å se raketter og ønske godt nyttår til både pasienter og kollegaer, selv om det til tider kunne være travelt.

Noen av de eldre reagerer ikke så positivt på all smellingen som føger med rakettene , de som fremdeles greide å holde seg våken da….

 De fleste sov seg gjennom hele seansen….

Jeg stod foran store vinduer , nesten helt alene, og så heldige som vi var i denne byen i går og natt var det et flott skue.

Natten ble ikke av de roligste , men heller ingen dramatikk. 

Annet enn at jeg “kranglet litt” med en mann om uhensiktsmessig undertøy. Uhensiktsmessig undertøy på menn om natten betyr merarbeid for meg….

Men jeg måtte gi tapt gitt.    En- null til han….:)

I natt skal jeg prøve å ikke forhandle om mannlig natt undertøy…. Forhåpentligvis blir det en stille rolig natt der jeg kan nyte den klare nattehimmelen en stund, når jeg må stikke hodet ut fordi jeg blir for varm i topplokket…..

I morgen er en ny fin dag og jeg akter meg opp og ut i dagen. Med sko på og kanskje musikk på ørene.  JEG MÅ UT Å GÅ!!!!

For er ikke til å stikke under en stol at vi her i byen har hatt et elendig jule og desember vær…

 

 

 

23 kommentarer
    1. Best å unngå for mye krangling med menn som har på seg “Uhensiktsmessig undertøy.” Jeg har også jobbet i nyttårshelga, men jeg jobbet kveldsvakt i går og dagvakt i dag, så jeg så nyttårsrakettene hjemme! Denne jula har vært den minst sosiale i mitt liv(Utenom jobb) Skal treffe de to yngste unga på tirsdag – har ikke sett dem i jula! 🙂 Du er sprek. Jeg er pill råtten nå, og MÅ begynne et nytt og bedre liv med det aller første! 😛

    2. Hva er egentlig uhensiktsmessig undertøy for menn ? Jeg ble nysgjerrig 😀 Håper du får deg noen turer ut, det vil jeg også. Jeg MÅ ut å gå snart, skikkelig dårlig form om dagen 😮

    3. Det er nok ikke bare stille og rolig på et sykehjem om natten nei. Har hørt noen historier av ulike slag. Diettene året har startet med fantastisk vær, så det er jo lov å håpe vi får mange flere dager av denne sorten. Godt nytt år til deg 🙂

    4. Godt nyttår. Tror ikke jeg har så lyst til å bli veldig gammel.
      Synd du måtte dra fra søsteren din, som hadde fantastisk utsikt over byen, før klokka 24. Hørtes likevel ut som du hadde en hyggelig kveld, og du fikk visst sett oppskytinga fra jobb.
      Blir nok deilig med en gåtur i morgen :).

    5. Ble veldig nysgjerrig på hva uhensiktmessig underdtøy var, når jeg leste overskriften :o))
      Vi hadde klarvær her i Oslo også i går og i natt, så vi fikk sett mange fine raketter. Tok bare noen få bilder av dem, som ikke ble så fine, og så la bort mobilen for heller å se dem.

    6. Vi har jo vandret ut og inn av sykehjem noen år nå.. men da som besøkende. Men kona har jo jobbet på Aldershjem for en del år siden. De siste årene hos min mamma som vi nå besøker annen hver dag. Vi bor jo så nært. Og jeg er jo også med i en frivillig gruppe som arrangerer bingo en gang i uka. Men nå er vi jo der aldri på natta da 😀 Jeg må benytte anledningen til å ønske deg et godt nyttår 🙂 Jeg har ikke vært innom bloggen siden før jul 🙂

    7. BforB: Har vært godt å bevege seg litt i dag ja…
      Og en hyggelig kveld var det og heldigvis ikke så aller verst på jobb heller på en nyttårs natt.

    8. Vera Lynn: Hjelpes! Var visst flere som lurte…:) Det er uhensiktsmessig med vanlig undertøy for menn når de tisser seg ut hele tiden, eller ikke rekker doen…Da er det mye mer hensiktsmessig å bruke up/go som finnes i store størrelser.De tåler mye væske så både mann, sengetøy og gulv slipper bli våt…Men så er det ikke alle som finner seg i å bruke slike da….:)

    9. dedicat: Et godt nyttår til deg og dine også. Frivillige og besøkende er gull verdt for sykehjemsbeboere, og også for de ansatte. Virkelig flott gjort å engasjere dere i det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg