JULEDAGER og juledrømmer….

 

Dette er en jule-drømmefanger……

Laget av min datter. Hun har  hatt mange slike kreative oppdrag etterhvert.

Håper at alle har fått noe av det man på forhånd hadde ønsket seg i julen.

Og da tenker jeg ikke på gaver, men at noen av forestillingene eller drømmene har blitt slik man ønsket….

Det vil alltid, for mange av oss ,være noe som ikke ble som man tenkte, ønsket, eller planla.

Små eller store problemer som dukker opp.

Av mange ulike grunner…

 Håper  alle har opplevd i alle fall øyeblikk av lykke…..

 

 

Akkurat nå er jeg alene. De tre som har overnattet her er ute i andre gjøremål og jeg valgte å bli igjen hjemme. En julebrunsj for ni ble til fem, av og til går ikke alt som man planlegger….

Tradisjoner har vært et flittig brukt ord i år, synes jeg. Kanskje noen tradisjoner er viktigere for noen enn for andre…  

Det må kanskje gjøres om på tradisjoner og på planer, med hvem man feirer jul sammen med , og hvordan..

 Alt det som følger med. 

Julen er litt av et puslespill å få til for mange….

For min del er det viktig å få være sammen med de jeg er glad i . Om ikke hele tiden, så en del av tiden. 

Julaften for min del ble feiret slik jeg stort sett hadde sett for meg. For meg er en viktig tradisjon å gå i kirken julaften. Det er ikke alle barna mine som vil være med, og det får jeg bare godta…

Det ble litt forandringer med kirkegang i år. vi gikk i kirken i en gymsal….:) Men det var både korsang og hornmusikk og en tradisjonell julegudstjeneste. Det var bare kirken på stedet som var under ombygging.

Vi var til sammen 9 personer med stort og smått, og kvelden ble feiret hos min datter. Julenissen kom og gikk og julematen smakte fortreffelig for både kjøttspisere og for oss som ikke spiser av den sorten….

Etter at småtroll hadde lagt seg, og både mennesker og dyr var mett og god, var det tid for oss voksne å åpne resten av  julegavene. Det ble mye latter utover kvelden….Av både gaver og annet….

Og også litt vemod. Gaver som før hadde stått fra mormor og morfar, hadde bare mormor- navnet på….. Far gikk bort dette året og vi kjenner selvsagt på det….

 

Dere får ha meg unnskyldt, men jeg måtte i år innrømme at ja, jeg liker å sitte sammen med de jeg er glad i og åpne gaver….

Selv om jeg synes jeg får for mye og for mange og for fine gaver, så ja, jeg liker det. I tillegg til å få mye jeg ønsket meg, fikk jeg mye jeg trengte som jeg ikke visste at jeg trengte….:)

Slik som edle dråper til å innta,gjennom drikke, eller i mat…..

 

Her er et lite utvalg flotte saker som jeg gleder meg å prøve….

Denne “vinopptrekkeren”  takket jeg en niese pent for… Jeg fikk den sammen med en flaske god vin. Ved nærmere ettersyn i dag- dagen derpå, viste det seg at jeg hadde sett feil. Det er en bagasjevekt….:)

Og LYS. Denne saken wake-up-light må jeg finne ut hvordan virker. For jeg tror jeg  kan ha god nytte av den… Tenkte først og fremst å ha den foran meg på bordet en stund hver dag. Jeg får rett og slett ikke nok dagslys,…..og vet at det er mange som gjør bruk av slike både på jobb og hjemme.

 

Og denne pakken med hodelykt og bærbar lykt er mening jeg skal gå med ute . På fjelltur. Om kvelden. Det må bare passe litt med vær og følge så håper jeg at jeg snart får gjøre bruk av den…..

Forresten har jeg akkurat fått ekstremværvarsel fra BKK, som ber oss ha lommelykt klar til i morgen…..

Her er bare å klore seg fast inne med lykt og lys i umiddelbar nærhet det neste døgnet…

Kos dere i juledagene.

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Bra at noe ble som du ville 🙂 selv om ikke alt blir helt som tenkt. Det ble sånn hos oss som jeg håpet, at mamma orket å feire hos søsteren min. Koselig ble det 🙂 Kos deg videre 🙂 klem <3

    2. Fint å kose seg med sine..og vemodig med di som ikke er med lenger..Her hadde vi i tillegg til guttene mamma og mormor på besøk, og det var ingen selvfølge at det gikk greit..mamma er jo veldig syk, men vi fikk henta henne og hun koste seg selv om hun måtte ligge å hvile i lenestolen det meste av kvelden..:)) I dag er det bare mannen og meg etter at gutta dro hjem tidligere i dag…kjenner jeg er sliten så deilig bare å slappe helt av :)) Fine gaver du fikk, jeg fikk også en matolje og en olje til håret..og litt til, veldig fornøyd :)) Fin jul videre <3

    3. annebe: Ja, helt sant….
      Så bra dere fikk ha begge de to gamle- får jeg vel si-, hjemme hos dere. Tenker alle synes det var koselig.
      Ja, vi er vel kanskje i oljealderen nå…he, he.
      og i lige så

    4. Hver jul har jeg en forestilling om hvordan det skal være, men tror aldri det har klaffet. Utrolig vanskelig tid, ikke bare julaften men alle dagene og alt.
      Ha en fortsatt god høytid 🙂

    5. Hørtes ut som en koselig julefeiring. Vi hadde det ganske bra vi også, etter forholdene å dømme …. 🙂 Det var mye som ble annerledes i år. Flott drømmefanger 🙂

    6. spisogspar: Ja. og det må jo også bare være greit, om ikke alt blir som planlagt…
      Ja, “svensken” er flink med hekleriet….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg