Jeg venter på snø, kattunger og at Rampenissen skal finne brillene mine…

Det er lenge siden jeg har kjøpt adventskalendere, og gaver å legge i de….

 Jeg kan ikke huske riktig hva alderen på mine 4 barn var, men et år jeg hadde regnet ut hvor mye penger det gikk til adventskalender gaver, var det klar beskjed om at nå var det slutt….

Jeg registrerer at mine barnebarn har kalender, og at det ikke er uvanlig at de voksne barna i stor familien også har det , men tenker at det får være hver enkelt sin  “greie” hvordan de ordner det….

I år har jeg av alle ting endt opp med to, bare fordi jeg har en søsterfamilie som driver med salg av søte saker i bokser, og kalendere. Til inntekt for aktiviteter som barna er med på.

Jeg venter på snø…

Denne uken har jeg hatt litt hente og frakte tjenester….Da er jeg glad for at det ikke har vært snø og is på veien, for jeg er så redd for glatten…

Ekstra pysete er jeg når det er snakk om virkelige verdier som jeg skal kjøre rundt på. Som barnebarna mine. To ganger på en uke har jeg hatt de i bilen min.

Jeg liker det slett ikke, men gjør det når jeg må….

I går når jeg hadde fraktet varer til min datter og husket bilsete og vogn som stod igjen her etter søndagens kjøre og hente-tur…-veldig fornøyd når jeg får ting på riktig plass igjen… hentet jeg barnebarna i barnehagen.  Det var der  at jeg hørte om Rampenissen. Som navnet sier driver den med rampestreker nå i adventstiden, og i dag hadde den gjemt alt regntøyet på badet i barnehagen…

Men tror du ikke at den fulgte med oss på lasset hjem….

Når jeg skulle lese godnatt historier til 4-åringen, fant jeg bare de dårlige reservebrillene mine.  Jeg leitet overalt etter de gode brillene- for jeg hadde de med meg-.

Men til ingen nytte. Det er nok rampenissen sitt verk og jeg gjorde barnebarnet mitt oppmerksom på det, så han kunne være på utkikk…

I forgårs var det også frakting.  Og jeg var fremdeles glad for at det ikke var hverken snø eller glatt…

Jeg stilte med noen tomme eggekartonger hos min søster. Jeg skulle hente bokser med søtsaker i som  jeg skulle levere videre, og tenkte  få med meg noen egg i samme slengen. For de har høns og egg, veldig gode egg. Men nå var både høner og egg borte vekk, og jeg brukte i stedet pengene på å kjøpe adventskalender av nevøen min….:)

Jeg fikk te, gode skillingsboller og søsterprat med på kjøpet, og det var i den forbindelse det med kattunger kom opp…

Jeg har lært at jentekatter ikke skal ut å gå før de er sterilisert…. Jeg hadde gledet meg til å se igjen pusen som de hadde fått tidligere i år, men den var også borte vekk. Heldigvis hadde den kommet hjem i går. Jeg er spent på om de greier å få den sterilisert snarest mulig, eller om det dukker opp noen kattunger i stedet…..:)

Slik går nå dagene. Med venting på snø-for den må vel komme i desember…

Og kattunger- som jeg håper ikke kommer…

Og brillene mine- de får værsgo Rampenissen komme igjen med…

 

13 kommentarer
    1. Ingen kalendere hos oss i år, selv om det er litt hyggelig for oss voksne også :)) Han rampenissen finner nok på litt av hvert i førjulstida han, men han høres litt godmodig ut også :)) Vi har jo litt snø igjen etter at det snødde for noen uker siden, men nå hadde det vært pent med et lite lag nysnø :)) Vinter og bilkjøring kan være slitsomme greier … Kos deg i helgen <3

    2. annebe: Ja, de er nå så mange sorter kalendere…hadde vært pent med snø her også, kanskje det kommer noen fnugg i løpet av helgen…ligeså

    3. Selvklart er det rampnissen! Typsik:) åå Kattunger:o Det hadde vært skjønt…
      Her har det bare snødd en dag, så frøs alt til is. Det er nok mye fallskader og bilulykker her. De har iallefall varslet om det på nyhetene.

    4. Ja, du har virkelig hatt besøk av Rampenissen. Jeg drev også med det kalenderstyret, og det ble jo 72 pakker i og med at jeg har tre unger. For deg ble det jo 96 pakker, og sjøl om gavene i snitt kanskje koster 10 kr pr stk så blir det jo tusenlappen av det! Det holder lenge med en enkel sjokolade-kalender hvis man endelig skal ha det!

    5. He, he…litt kjent dette, tror rampenissen er på besøk her rett som det er. Utenom jule sesongen også.
      Men får håpe du finner brillene, for slikt kan være fryktelig slitsomt.
      Skjønner det er mange folk som har bruk for deg, og at du føler på ansvaret med barnebarna er ikke det minste rart.
      Sjøl er jeg veldig glad for at tiden med adventskalender er forbi, det var stressete….og tingenes tilstand tror jeg har blitt ennå verre i mange hjem. Men jeg kjøpte tre kalendre de kunne vinne i….sjøl om jeg spekulerer på hvor lurt egentlig det var….

    6. BforB: godt å ha noen å skylde på…:)
      Mye kan man savne fra barna var små, men adventskalendere er ikke blant de tingene nei…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg