ROLIG OG LYS ADVENTSØNDAG

God adventsøndag. 

I dag har det vært søndag i lysets dag. Selv om jeg sov altfor lenge og våknet opp til mange fine snap på mobilen min, med bilder fra lyset som hadde skint ovenfra,  greide jeg da å skynde meg opp på haugen for å få litt sollys i øynene. Det måtte skje før både morgenkaffe og sminke i fjeset, men så pleier jeg ikke treffe noen Hugh Grant når jeg er på lysjakt heller…..

Vel hjemme igjen begynte jeg å grave frem julepynt som hadde å gjøre med å få det lysere, både inne og ute.


 

“Juletreet” i hagen er av den fortvoksende sorten, så enten må jeg kjøpe mer lys eller sage det ned en meter. Men det blir ikke i år….

I går var det ingen rolig dag. Det blir ikke det med småbarn i hus. I tillegg til min datter og familie var min mor, tante og onkel her på vår årlige lutefisk middag. Bildet ovenfor er noe av det de hadde med til meg.

Er det mange der ute som spiser lutefisk?

Det er mange jeg kjenner som ikke liker det, men den kan være veldig god om man tilbereder den slik den skal. Og har godt med tilbehør til, som bacon, ertestuing og nypoteter. Jeg som ikke spiser bacon, lagde bacon av tofu.

Til dessert hadde jeg laget  riskrem. I tillegg hadde min tante med Dronning Maud. Jeg innrømmer at jeg smakte på den selv om jeg ikke skulle. For en god dessert det er!!!

Jeg skal kjøpe noe i stedet for gelatin som jeg har fått tips om, og prøve å lage den på vegetar vis. En an gang.

Så er det kveld og bare å vente på at nattevakten skal begynne…

Og husk å blåse ut stearin lysenene da….

 

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg har sansen for adventslysene dine. Det MÅ ikke være fire lys som er like og har samme farge. Egentlig er symmetri litt kjedelig, men jeg ser at jeg har lett for å ende opp med det. Jeg synes lutefisk er kjempegodt. Jeg vil gjerne ha hvit saus med pepper og muskat til! 🙂

    2. Hi-hi, jeg har NEKTET å pynte sånt ute-tre hos mamma. Med 15 lys og en forvokst tuja, og med krav om å pynte på ALLE kanter, så ble jeg streng et år. Enten må det mer lys til eller en mindre busk 😀

    3. Så koselig pyntet og fine ting/blomst du fikk også :)) Liker lutefisk og vi har det alltid en dag i Desember :)) Riskrem blir det på julaften <3

    4. karidansen: Takk! Kanskje jeg skal ta det med neste gang jeg lager lutefisk. Hvit saus. For det er ikke jeg vant til. Jeg har sagt at jeg kan ordne en lutefisk middag til, for min eldste var i dine trakter og spiste rakfisk, så han fikk ikke være med denne gangen….:)

    5. spisogspar: Jeg har prøvd meg litt frem med hvordan tilberede og har funnet veldig ulike måter på nett. Tenkte jeg skulle skrive oppskrift neste gang, for den var virkelig vellykket denne gangen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg